آلمانی ها به افزایش نرخ اجاره بهای مسکن اعتراض کردند

به گزارش کولو، تهران-خبرنگاران-هزاران نفر از مردم آلمان روز شنبه در اعتراض به افزایش نرخ اجاره بها در خیابان های برلین تظاهرات کردند و خواستار مصادره بیش از 200 هزار آپارتمان فروخته شده به موجران خصوصی و

آلمانی ها به افزایش نرخ اجاره بهای مسکن اعتراض کردند

تامین مسکن ارزان قیمت برای افراد کم درآمد ازسوی نهادهای دولتی یا سازمان های غیرانتفاعی شدند.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، همچنین تجمعات مشابهی در دیگر شهرهای بزرگ آلمان شامل کلن، فرانکفورت و مونیخ برگزار شد.

نرخ اجاره بها در برلین پایتخت آلمان طی 20 سال گذشته، دو برابر شده و در دیگر شهرهای سراسر این کشور نیز افزایش یافته است.

درهمین حال، سازمانی که به موضوعات مربوط به املاک و مستغلات می پردازد، دادخواستی در مورد برگزاری همه پرسی درخصوص افزایش اجاره بها در آلمان تهیه کرده است.

حمایت از منع فعالیت موجران در آلمان رو به افزایش است و همچنین ایده واگذاری املاک به مسکن اجتماعی و ارزان قیمت، مورد توجه واقع شده است.

متوسط اجاره بها برای آپارتمان های کوچک در مرکز برلین، حدود 839 یورو در ماه است. طبق آمار، یک آپارتمان 100 متری در منطقه فریدریساین در شرق برلین که مهاجرپذیر است، به طور متوسط 1663 یورو در ماه اجاره داده می شود، درحالی که اجاره بهای آپارتمان های بزرگتر از 120 مترمربع، 2628 یورو در ماه است.

هرچند اجاره بها در آلمان کمتر از دیگر پایتخت های اروپایی همچون لندن و پاریس است، فعالان اجتماعی در مورد نزاع طبقاتی در آلمان هشدار داده اند.

طبق جدیدترین آماری که در سال 2015 انتشار یافت، 48 درصد از آلمانی ها مستاجر هستند و 52 درصد از مردم این کشور، خانه دارند. اکثر اجاره نشین ها در آپارتمان زندگی می کنند.

در بسیاری از شهرهای آلمان به ویژه در برلین، واحدهای اجاره ای معمولا با یک حیاط داخلی از هم جدا می شوند، از این رو اجاره نشینان در این کشور از یک حس منحصر به فرد اشتراک برخوردارند، حسی که بسیاری از مستاجران در دیگر پایتخت های اروپایی از آن بی بهره هستند.

شبک**اروپام**9109**1392

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 173

به "آلمانی ها به افزایش نرخ اجاره بهای مسکن اعتراض کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمانی ها به افزایش نرخ اجاره بهای مسکن اعتراض کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید