آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار تایید شد

به گزارش کولو، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، بیان کرد: آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور در جلسه روز گذشته شورای عالی صادرات مورد موافقت نهاده شد و مقرر شد به منظور تصویب در هیات وزیران، به دبیرخانه هیات دولت ارسال گردد. در واقع، شورای عالی صادرات مقرر کرد آیین نامه صادرات نرم افزار راستا خود را برای تصویب در هیات وزیران طی کند. این تایید است نه تصویب.

آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار تایید شد

حمید زادبوم اضافه نمود: تمامی مواردی که هیات دولت به دنبال تصویب آن است، از بخش های مختلف به دبیرخانه این هیات ارسال می گردد و در دستور کار آنها قرار می گیرد. این آیین نامه نیز از راستا شورای عالی صادرات با تایید معاون اول رئیس جمهور، به دبیرخانه هیات دولت ارسال می گردد. دبیرخانه هیات دولت نیز به عنوان پیشنهاد شورای عالی صادرات، آن را به هیات ارسال می نماید.

به گفته او، تصویب نهایی این آیین نامه باید در هیات دولت صورت بگیرد تا به عنوان مصوبه هیات وزیران ابلاغ گردد.

زادبوم مطرح کرد: چنانچه آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور مورد موافقت شورای عالی صادرات قرار نمی گرفت، راستا تصویب آن در همین مرحله مسدود می شد.

بر اساس این گزارش، شورای عالی صادرات، در دوم تیرماه 99 به آنالیز آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار و خدمات فناوری اطلاعات کشور پرداخت. این آیین نامه به پییشنهاد کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایران با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان توسعه تجارت و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری تهیه شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1080

به "آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار تایید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیین نامه اجرایی حمایت از توسعه صادرات نرم افزار تایید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید