احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه ایتالیا در رابطه با قضیه جاسوسی

به گزارش کولو، وزارت امور خارجه ایتالیا سفیر روسیه در رم را در رابطه با بازداشت دو نفر به اتهام جاسوسی به نفع مسکو احضار کرد و سفارت روسیه نیز بازداشت یکی از کارکنان بخش مستشاری نظامی دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را تأیید کرد.

احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه ایتالیا در رابطه با قضیه جاسوسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی رازوف سفیر فدراسیون روسیه در رم، امروز چهارشنبه و پس از بازداشت دو نفر به اتهام جاسوسی به نفع روسیه، به وزارت امور خارجه ایتالیا فرا خوانده شد.

در بیانیه وزارت خارجه ایتالیا در این باره یادآوری شده که الیزابتا بلونی دبیر کل این وزارت خانه به دستور لویجی دی مایو وزیر امور خارجه این کشور سفیر روسیه در رم را به منظور توضیح درباره دستگیری دو تن به اتهام جاسوسی به نفع روسیه، احضار کرده است.

پیش از این اعلام شده بود که یک افسر روس و یک کاپیتان نیروی دریایی ایتالیا در تاریخ 30 مارس (10 فروردین ماه) به اتهام جاسوسی برای مسکو بازداشت شدند. این عملیات در شهر رم و در زمان ملاقات سری بین این دو فرد و پس از تحویل اسناد محرمانه توسط افسر ایتالیایی در ازای دریافت پول از تبعه روس، انجام گرفت.

پس از سرانجام تشریفات رسمی، مشخص گشت که شهروند روسی بازداشت شده شرایط دیپلماتیک دارد.

سفارت روسیه در ایتالیا هم امروز بازداشت یکی از کارکنان بخش مستشاری نظامی در رم را تأیید کرد. در سفارت روسیه یادآوری شد که توضیح در این باره در حال حاضر غیرمجاز است و باید شرایط بوجود آمده بررسی شود. دیپلمات های روسی ابراز امیدواری کردند که وقوع این مسئله تأثیری بر روابط دوجانبه مسکو و رم نگذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1560

به "احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه ایتالیا در رابطه با قضیه جاسوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احضار سفیر روسیه به وزارت خارجه ایتالیا در رابطه با قضیه جاسوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید