ارائه پیش نویس قطعنامه خروج مزدوران بیگانه از لیبی به شورای امنیت

به گزارش کولو، انگلیس پیش نویس قطعنامه خروج مزدوران بیگانه از جنگ لیبی را به اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

ارائه پیش نویس قطعنامه خروج مزدوران بیگانه از لیبی به شورای امنیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از تارنمای الوسط- لیبیا، نماینده انگلیس در شورای امنیت پیش نویس قطعنامه خروج مزدوران بیگانه از جنگ داخلی لیبی را تسلیم اعضای این شورا کرد.

این پیش نویس، بر اساس مصوبات نشست برلین درباره لیبی است که در 29 دی ماه گذشته با حضور مقامات بلندپایه 12 کشور دنیا از جمله اعضای دائمی شورای امنیت در آلمان برگزار گردید.

شرکت نمایندگان در نشست برلین با حمایت از قطعنامه ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی (مصوب سال 2011) متعهد شدند حمایت های خود را از مزدوران مسلح در جنگ لیبی متوقف و آنان را از این کشور بیرون نمایند و دخالتی در این جنگ نداشته باشند.

این دیپلمات ها گفتند: هنوز زمان مشخصی برای رای گیری درخصوص پیش نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس مشخص نشده است.

غسان سلامه نماینده دیبرکل سازمان ملل در امور لیبی پنجشنبه هفته گذشته در برابر شورای امنیت از حضور مزدوران بیگانه در جنگ لیبی اطلاع داد اما به هویت آنان اشاره نکرد.

رسانه های لیبیایی از حضور مزدوران روس، سودان، نیجریه، چاد و در صفوف نیروهای وابسته به ژنرال حفتر اطلاع داده بودند. این رسانه ها خبرهایی درباره حضور مستشاری نظامیان ترکیه و حمایت اقتصادی و تسلیحاتی آنکارا از دولت وفاق ملی و راه اندازی یک خط هوایی برای انتقال مزدوران سوری به لیبی منتشر نموده بودند.

در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی انگلیس از طرف های متخاصم در جنگ لیبی خواسته شده است به مقررات آتش بس پایبند باشند. همچنین دبیرکل سازمان ملل پیشنهادهایی را برای نظارت فعال برآتش بس ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 758

به "ارائه پیش نویس قطعنامه خروج مزدوران بیگانه از لیبی به شورای امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه پیش نویس قطعنامه خروج مزدوران بیگانه از لیبی به شورای امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید