ارتش آلمان به جنگنده های آمریکایی اف-18 سوپرهورنت مجهز می گردد

به گزارش کولو، وزیر دفاع آلمان گفته است که ارتش این کشور به جنگنده ها و هواپیماهای پیشرفته سوپر هورنت و گرولرز ساخت آمریکا تجهیز می گردد.

ارتش آلمان به جنگنده های آمریکایی اف-18 سوپرهورنت مجهز می گردد

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دفاع آلمان اعلام نموده که میخواهد 45 فروند جنگنده و هواپیمای نظامی از جمله جنگنده های پیشرفته اف-18سوپر هورنت را از آمریکا خریداری کند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری بلومبرگ آلمان میخواهد به شرکت بوئینگ آمریکا سفارش ساخت 45 جنگنده را بدهد.

وزیر دفاع آلمان در روزهای گذشته وزیر دفاع آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده است. به گفته منابع آگاه، آلمان میخواهد 30 فروند جنگنده اف-18 سوپرهورنت و 15 فروند هواپیمای ایی ای-18 گرولرز ویژه جنگ الکترونیک را به شرکت بوئینگ سفارش دهد و به تدریج آنها را جایگزین جتهای قدیمی تورنادوی خود کند.

ایی ای-18گرولرز، هواپیمای ساخت آمریکاست و عمده کاربرد آن در جنگ الکترونیک است. اف-18 ای سوپر هورنت نیز یک جنگنده فراصوت چند منظوره است. با خروج جنگنده رهگیر اف-14 تام کت در سال 2006 از نیروی دریایی آمریکا، اف-18 سوپرهورنت جایگزین آن شد.

چندی قبل رسانه های آلمان گزارش کردند که کارمندان شرکت ایرباس به اسناد سری ارتش آلمان در زمینه یک سامانه مخابراتی و موارد دیگر دست یافته اند. اخیرا نیز نیروی هوایی آلمان اظهار داشت که با توجه به بروز مجدد مسائل فنی در هواپیمای ترابری نظامی ساخت ایرباس، دو هواپیمای نظامی ایرباس از نوع ام-400 را مرجوع نموده است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 961

به "ارتش آلمان به جنگنده های آمریکایی اف-18 سوپرهورنت مجهز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آلمان به جنگنده های آمریکایی اف-18 سوپرهورنت مجهز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید