افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا

به گزارش کولو، معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم از افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا اطلاع داد.

افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، بهادر باقری معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا اطلاع داد.

وی اضافه نمود: پنجمین آزمون استاندارد و زبان و ادبیات فارسی در بخش های نوشتاری، گفتاری، درک مفاهیم و شنیداری شهریورماه امسال مابین صدها نفر از داوطلبان آزمون زبان فارسی ورود به دانشگاه های کشور با موفقیت برگزار گردید.

باقری ادامه داد: این آزمون بر اساس آیین نامه مصوب سال 1396 وزارت علوم و بر اساس توضیح وظایف قانونی این وزارت برگزار گردیده و مقرر است که هر سال در سه مرحله؛ خرداد، شهریور و دی ماه انجام گردد.

معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از این آزمون با شیب تندی رو به افزایش است ، توضیح داد: سامفا، آزمون دانشگاهی بوده و در سطح کیفی، ملاک ورود و تحصیل کردن در دانشگاه های داخل کشور تنها این آزمون است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 415

به "افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش استقبال داوطلبان خارجی تحصیل در ایران از آزمون سامفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید