امارات به ائتلاف دریایی زیر پرچم آمریکا می پیوندد

به گزارش کولو، پس از عربستان سعودی، امارات از تصمیم خود برای پیوستن به ائتلاف بین المللی به اصطلاح تامین امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه ها و گذرگاه های دریایی اطلاع داد.

امارات به ائتلاف دریایی زیر پرچم آمریکا می پیوندد

این کشور تصمیم دارد به ائتلاف بین المللی دریایی زیر پرچم آمریکا بپیوندد.این ائتلاف، ابتکارعمل آمریکا برای امنیت دریایی در خلیج فارس است.

سالم الزعابی، رئیس اداره همکاری امنیتی در وزارت خارجه و همکاری بین المللی امارات گفت: پیوستن امارات به این ائتلاف بین المللی با هدف حمایت از کوشش های منطقه ای و بین المللی برای رویارویی با تهدیدهای دریانوری و تجارت جهانی، تضمین امنیت جهانی انرژی و مشارکت در حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

بنا بر این گزارش، این ائتلاف بین المللی به اصطلاح حفاظت از کشتی های تجاری، نفتکش ها، تضمین دریانوردی امن، تجارت جهانی و حمایت از منافع کشورهای شرکت نماینده در ائتلاف را هدف خود قرار داده تا به این ترتیب امنیت و سلامت کشتی های تجاری که از گذرگاه ها عبور می نمایند را تضمین کند.

منطقه عملیات ائتلاف بین المللی دریایی، خلیج فارس، تنگه هرمز، باب المندب و دریای عمان را پوشش می دهد.

پیش از این، یک منبع مسؤول در وزارت دفاع عربستان توضیح داد: ریاض تصمیم گرفته به ائتلاف بین المللی به اصطلاح تامین امنیت و حمایت از دریانوردی و تضمین امنیت آبراه ها و گذرگاه های دریایی بپیوندد.

این گام چند روز بعد از حمله پهپادی به تاسیسات پالایشگاهی بقیق و خریص وابسته به شرکت آرامکو در شرق عربستان برداشته شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 383

به "امارات به ائتلاف دریایی زیر پرچم آمریکا می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات به ائتلاف دریایی زیر پرچم آمریکا می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید