امیر قطر خواهان خویشتنداری هند و پاکستان شد

به گزارش کولو، امیر قطر و نخست وزیر هند شنبه شب ضمن تماس تلفنی با یکدیگر درباره مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله تنش و درگیری اخیر اسلام آباد و نیودهلی و اهمیت گفت وگوی دو طرف بحث و گفتگو کردند.

امیر قطر خواهان خویشتنداری هند و پاکستان شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیروهای ارتش هند و پاکستان صبح روز پنج شنبه، 28 فوریه برای ساعاتی در کشمیر و از دو سوی دو منطقه تحت کنترل خود به سمت یکدیگر آتش گشودند.

بالا دریافت درگیری ها میان این دو قدرت هسته ای باعث ایجاد نگرانی جامعه دنیای شد و بسیاری از کشور ها از جمله قطر را بر آن داشت تا اسلام آباد و دهلی نو را به خویشتنداری دعوت نمایند.

در همین ارتباط، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر شنبه شب با نخست وزیر هند گفت وگوی تلفنی نموده و در آن هند و پاکستان را به آرامش دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی قطر قنا، دو طرف در این تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و مهمترین تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله درگیری های اخیر مربوط به دو کشور هند و پاکستان بحث و گفت وگو کردند.

امیر قطر خواهان خویشتنداری هند و پاکستان شد و از دو طرف درگیر خواست تا برای حل بحران به گفت وگو روی بیاروند.

تنش اخیر میان هند و پاکستان به دنبال عملیات انتحاری 14 فوریه در منطقه تحت کنترل هند در کشمیر و کشته شدن دست کم 40 نفر از نظامیان هندی شروع شد و با حملات هوایی انتقامجویانه هند به مواضعی در جامو و کشمیر تحت کنترل پاکستان که هند آن را مواضع گروه جیش محمد خواند، شدت گرفت.

بسیاری از کشورهای دنیا از حمله ایران، چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا اسلام آباد و دهلی نو را به آرامش و خویشتنداری فراخواندند.

ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 161

به "امیر قطر خواهان خویشتنداری هند و پاکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیر قطر خواهان خویشتنداری هند و پاکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید