انفجار در ایالت بلوچستان جان 6 مرزبان پاکستانی را گرفت

به گزارش کولو، ارتش پاکستان آدینه شب اعلام نمود: درپی انفجار بمب در منطقه کچ واقع در ایالت بلوچستان در فاصله 14 کیلومتری نوار مرزی این کشور با ایران، شش مرزبان از جمله یک سرگرد ارتش پاکستان کشته شدند.

انفجار در ایالت بلوچستان جان 6 مرزبان پاکستانی را گرفت

این انفجار زمانی رخ داد که گروهی از نظامیان پاکستانی از گردان جنوبی سپاه مرزی (FC) پس از گشت مرزی و آنالیز مسیرهای احتمالی تردد تروریست ها در بخش های کوهستانی، درحال بازگشت به مقر در منطقه مرزی کچ بودند.

روابط عمومی ارتش پاکستان گفت: انفجار بمب کنار جاده ای که از سوی تروریست ها جاسازی شده بود، خودروی مرزبانان را مورد هدف قرار داد که در جریان آن یک سرگرد ارتش و 5 مرزبان جان خود را از دست دادند.

تا به امروز هیچ گروهی مسئولیت انفجارتروریستی در ایالت بلوچستان پاکستان را برعهده نگرفته است. در عین حال مقامات پاکستانی اشرار و شورشیان وابسته به گروه های جدایی طلب بلوچ را در این گونه حملات مقصر می دانند.

سخنگوی ارتش پاکستان نهم اردیبهشت سال گذشته به خبرنگار گفت: اسلام آباد شمار نیروهای خود را برای مراقبت از مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران افزایش داده است.

سرلشکر آصف غفور گفته بود: ارتش پاکستان برای نخستین بار گردان نیروهای مرزی را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم نموده است و نیروهای مرزبانی جنوبی، مأمور مراقبت از مرزهای مشترک این کشور با ایران هستند.

خط مرزی ایران - پاکستان به فاصلهٔ 959 کیلومتر (596 مایل) است که این دو کشور را از یکدیگر جدا می نماید. این مرز از نقطه تقاطع مشترک ایران، پاکستان و افغانستان شروع می گردد و خطی نسبتاً مستقیم به سمت جنوب شرقی را دنبال می نماید تا به چشمه های آب گرمی برسد. در پایان، مرز به خلیج گواتر در دریای عمان ختم می گردد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1023

به "انفجار در ایالت بلوچستان جان 6 مرزبان پاکستانی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار در ایالت بلوچستان جان 6 مرزبان پاکستانی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید