ایران هفتمین صادرکننده نفت به هند شد

به گزارش کولو، خبرنگاران: وزیر نفت هند اعلام نمود ایران در 9 ماهه منتهی به دسامبر 2012 مطابق با 9 ماه ابتدایی سال 1391 بالغ بر 9.7 میلیون تن نفت به هند صادر کرد و هفتمین صادرکننده نفت به این کشور شد.

ایران هفتمین صادرکننده نفت به هند شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، به دنبال تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت ایران، این کشور رتبه خود به عنوان سومین تامین نماینده بزرگ نفت هند را از دست داده و در 9 ماهه ابتدایی سال 1391 شمسی به رتبه هفتم تنزل یافته است.

هند معمولا میزان واردات نفت خود از کشورهای صادر نماینده نفت را اعلام نمی کند، اما وزیر نفت این کشور روز آدینه در پاسخ به نمایندگان مجلس هند که خواهان انتشار اطلاعاتی در این باره شده بودند، اطلاعاتی از واردات نفت دهلی نو را فاش کرد.

بر این اساس، ایران 9.7 میلیون تن نفت خام در 9 ماهه منتهی به 31 دسامبر به هند صادر نموده است. در حالی که دولت هند آمار مقایسه ای واردات نفت برای ماه های آوریل تا دسامبر 2012 را منتشر ننموده، اما اعلام نموده که ایران در این مدت سومین تامین نماینده بزرگ نفت هند بوده است.

این در حالی است که پالایشگاه های هندی اخیرا برای ادامه واردات نفت از ایران با مشکل روبرو شده اند.

شرکت های بیمه هندی تمایلی به پذیرش ریسک بیمه پالایشگاه های استفاده نماینده از نفت ایران ندارند، زیرا این شرکت ها عمدتا به شرکت های بیمه اتکایی غربی متکی هستند. شرکت های ارائه دهنده خدمات بیمه اتکایی به دلیل تحریم های غرب ترجیح می دهند از بیمه پالایشگاه های مرتبط با ایران خودداری نمایند.

بر اساس این گزارش، در بازه زمانی آوریل تا دسامبر، عربستان با صدور 24.8 میلیون تن، صندلی خود به عنوان اصلی ترین تامین نماینده نفت هند را حفظ نموده است. کشورهای عراق، ونزوئلا، کویت، امارات و نیجریه نیز به ترتیب با صدور 17.2، 15.1و 13.2، 11.4 و 9.9 میلیون تن نفت خام به هند در صندلی های دوم تا ششم قرار دارند.

هند در بازه زمانی آوریل تا دسامبر مجموعا 134 میلیون تن نفت خام به ارزش 104.54 میلیارد دلار وارد نموده که 7.2 درصد از این رقم توسط ایران تامین شده است.

29

منبع: تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 567

به "ایران هفتمین صادرکننده نفت به هند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران هفتمین صادرکننده نفت به هند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید