با شیوع کرونا، در کدام استان چک های بیشتری برگشت خورد؟

به گزارش کولو، در فروردین ماه سال جاری، همزمان با اوج شیوع ویروس کرونا در کشور، یک پنجم از کل چک های مبادله شده برگشت خورده که در استان کردستان شرایط وخیم تری داشته است.

با شیوع کرونا، در کدام استان چک های بیشتری برگشت خورد؟

به گزارش خبرنگاران، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در فروردین ماه سال جاری در کل کشور بیش از شش میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 65 هزار میلیارد تومان مبادله شده که 4.9 میلیون فقره چک به ارزش 52 هزار میلیارد تومان وصول و یک میلیون و 122 هزار فقره چک به ارزشی بیش از 13 هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

آمارها نشان می دهد احتمال پاس شدن چک در فروردین ماه سال جاری به شدت کاهش یافته که استان های کردستان، ایلام و هرمزگان در شرایط بجرانی تر قرار گرفته اند.

در فروردین ماه سال جاری در بین استان های کشور بیشترین نسبت تعداد چک های وصولی بـه کل چک های مبادله ای، متعلق به استان گیلان و قزوین بوده؛ به طوری که در این استان ها به ترتیب بیش از 87 و 86 درصد چک ها وصول شده است.

از سوی دیگر احتمال برگشت خوردن چک در استان کردستان بیش از دیگر استان های کشور بوده، به طوری که در فروردین ماه سال جاری بیش از یک چهارم چک ها معادل 25.2 درصد در این استان برگشت خورده است.

بعد از استان کردستان، استان های ایلام و هرمزگان در صدر استان های با بیشترین سهم چک های برگشتی از کل چک های مبادله ای هستند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1039

به "با شیوع کرونا، در کدام استان چک های بیشتری برگشت خورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شیوع کرونا، در کدام استان چک های بیشتری برگشت خورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید