بهبود فضای کسب وکار با میدان داری کمیسیون های تخصصی اتاق محقق می گردد

به گزارش کولو، رئیس اتاق اراک با تأکید بر اهمیت همگرایی و توجه به خرد جمعی، ضرورت تداوم کمی و کیفی این سلسله نشست ها را متذکر شد و گفت: اتاق به یک اتاق فکر احتیاج دارد تا شرایط رشد آن را فراهم سازد و کمیسیون ها و انجمن ها مرجع خرد جمعی و همان بازوی فکری و اندیشه ای است که اتاق به آن احتیاج دارد.

بهبود فضای کسب وکار با میدان داری کمیسیون های تخصصی اتاق محقق می گردد

ناصر بیکی اولین گردهمایی روسا و اعضای کمیسیون های تخصصی اتاق اراک اضافه نمود: تقویت کمیسیون ها و انجمن ها به تبادل تجارب و نقطه نظرات کارشناسی منتهی می گردد و هرچه تعداد کمی و کیفی این کمیسیون ها افزایش یابد گره گشایی مسائل آسان تر می گردد.

رئیس اتاق اراک توضیح داد: نقش بی بدیل کمیسیون ها در بهبود فضای کسب وکار انکارناشدنی است و تسریع و تسهیل حل مسائل فعالان مالی به این وسیله عملیاتی می گردد.

وی افزود: خروجی های جلسات کمیسیون ها به عنوان خوراک و داده های اتاق بازرگانی است تا در جلسات کلان تر برای تنگناها و معضلات چاره اندیشی گردد.

رئیس اتاق اراک با تأکید بر این موضوع که کمیسیون های اتاق باید پیگیر و جوابگو باشند تا مورد اعتماد بخش های فراوریی قرار گیرند گفت: اهمیت تشکیل کمیسیون ها از آنجا هویدا می گردد که نهاد قانون گذار کشور نیز با کمیسیون های مختلف تخصصی به تدوین قانون و تصمیم گیری برای کشور می پردازد و این بدان معناست که خرد جمعی بر تفکر فردی ارجحیت دارد.

او ادامه داد: آورده ها بدون چکش کاری در کمیسیون های تخصصی، بی فایده و خام هستند و امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که مسائل روز در هر بخشی نیازمند نگرش های کارشناسی شده به وسیله یک مرجع باتجربه و کارآمد است.

ناصر بیکی اضافه نمود: در اتاق نیز فلسفه تشکیل کمیسیون ها چیزی جز تبادل آرا و افکار و مشورت پذیری نیست و وجاهت، هویت و امنیت امروز اتاق اراک، مرهون باز بودن میدان برای فعالیت کمیسیون هاست که اهمیت وجود آنها برای تجلی اهداف بخش خصوصی غیرقابل کتمان است.

رئیس اتاق اراک اظهار کرد: متأسفانه در کشور ما در مباحث عملیاتی ضعف های زیادی وجود دارد و تا تعامل میان بخش ها و تفکرات وجود نداشته باشد نمی توان آینده خوبی را تصور کرد و به همین دلیل تقویت اتاق های بازرگانی با تقویت کمیسیون ها بسیار اثربخش خواهد بود.

بیکی توضیح داد: کمیسیون ها هم نباید قائم به فرد باشند و تنها خود را متکی به رئیس و نایب رئیس بدانند بلکه همه اعضای آن و کارگروه ها و کمیته ها با تقسیم کار مناسب می توانند در ارتقای جایگاه کمیسیون نقش آفرین باشند.

وی اظهار کرد: کمیسیون ها نه تنها باید در زمینه های تخصصی خود صاحب سخن باشند بلکه در موضوعات بین المللی نیز از اطلاعات جامع و کافی بهره مند شوند و نقطه نظرات خود را به صورت نقد، پیشنهاد، تحلیل و بررسی ارائه دهند تا به پویایی اتاق یاری نمایند.

رئیس اتاق اراک گفت: یکایک اعضای اتاق و کمیسیون ها باید وظایف، دانسته ها، خلأها، انتظارات و مباحث را با یکدیگر به اشتراک بگذارند تا همه فعالان بخش خصوصی با یاری یکدیگر از آسیب ها عبور نمایند.

وی اضافه نمود: در پیشبرد اهداف اگر درب نقد را به روی یکدیگر ببندیم و تنها منتظر تحسین باشیم، راه به جایی نخواهیم برد و توفیق حاصل نمی گردد.

بیکی خواهان جدیت در شکل گیری شورای راهبردی کمیسیون های تخصصی اتاق اراک شد تا نقش نظارتی بر فعالیت کمیسیون ها و تشکیل کمیته های تخصصی داشته باشد.

وی اظهار کرد: وجود شورای راهبردی و کمیته ها موجب می گردد عملکرد کمیسیون ها هرچه بهتر جمع بندی، ارائه و ارزیابی گردد.

وی گفت: همچنان جای خالی بعضی از کمیسیون ها و کمیته ها در اتاق اراک احساس می گردد که از آن جمله می توان کمیسیون پول و سرمایه و بازار و کمیته برطرف موانع فراوری (فعال در تمامی کمیسیون ها به صورت مجزا) را نام برد.

بیکی توضیح داد: ضمانت اجرای تصمیمات کمیسیون ها بر عهده اتاق واقع شده است و پیگیری آنچه از کمیسیون ها به عنوان داده بیرون می آید در حوزه وظایف اتاق است، همچنان که موضوع نحوه صدور سند اراضی مشاع و تغییر کاربری ها از کمیسیون کشاورزی ارائه شد و با پیگیری در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در سطح ملی بعد از 50 سال برطرف مشکل و مصوباتی برای آن در نظر گرفته شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1934

به "بهبود فضای کسب وکار با میدان داری کمیسیون های تخصصی اتاق محقق می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود فضای کسب وکار با میدان داری کمیسیون های تخصصی اتاق محقق می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید