بولتون: اخراج مقامات پنتاگون از سوی ترامپ بسیار مخرب است

به گزارش کولو، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا اخراج مقامات پنتاگون در روز های پایانی دولت فعلی را اقدامی مخرب توصیف کرد.

بولتون: اخراج مقامات پنتاگون از سوی ترامپ بسیار مخرب است

به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا نسبت به پیامد های مخرب اقدامات این روز های دونالد ترامپ در ارتباط با اخراج مقامات پنتاگون هشدار داد.

جان بولتون، که به طور ویژه ای این روز ها به مصاحبه های انتقادی از ترامپ مشغول است، روز یکشنبه هشدار داد اخراج و استعفای چندین مقام پنتاگون پس از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری با تبعات مخرب نه تنها برای دولت ترامپ بلکه برای دولت بایدن نیز همراه خواهد بود.

مقام سابق دولت آمریکا در مصاحبه ای با شبکه ای بی سی نیوز ترامپ را برای اخراج مارک اسپر، وزیر خارجه آمریکا و جایگزینی چند مقام دیگر در پنتاگون به شدت هدف انتقاد قرار داد و گفت: اینکار مخرب است. وقتی دفتر وزیر دفاع را در کمتر از ده هفته به رفتن، منحل می کنید اینکار واقعا آسیب زننده است، نه فقط برای دولت فعلی بلکه برای دولت جدید.

ترامپ در گرماگرم اصرار به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، روز یکشنبه عصر بولتون را از آماج نقدها خود بی نصیب نگذاشت و او را از خنگ ترین افراد دولتش نامید. در پیام توئیتری ترامپ آمده است: جان بولتون یکی از خنگ ترین افراد در دولت بود که من لذت کار کردن با او را داشتم. فردی عبوس، کُند و ساکت. بولتون هیچ چیزی به امنیت ملی به جز هی بیاید به جنگ برویم اضافه نکرد. وی همچنین به طور غیر قانونی اطلاعات طبقه بندی شده زیادی را منتشر کرد. یک احمق واقعی!

ترامپ در اولین واکنش به شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وزیر دفاع این کشور را در اقدامی ناگهانی از کار برکنار کرد. اقدامی که از سوی بسیاری به یک تسویه حساب شخصی تعبیر شد. به دنبال آن الکسیس راس معاون رئیس ستاد کارکنان وزارت دفاع آمریکا، نیز روز پنجشنبه استعفای خود را خاطرنشان کرد. ، باشگاه برنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1321

به "بولتون: اخراج مقامات پنتاگون از سوی ترامپ بسیار مخرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: اخراج مقامات پنتاگون از سوی ترامپ بسیار مخرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید