ترامپ وضعیت اضطراری مربوط به مداخله خارجی ها در انتخابات آمریکا را تمدید کرد

به گزارش کولو، رئیس جمهور آمریکا وضعیت اضطراری اعلام شده در ارتباط با مداخله خارجی ها در انتخابات این کشور را تمدید کرد.

ترامپ وضعیت اضطراری مربوط به مداخله خارجی ها در انتخابات آمریکا را تمدید کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یادداشتی به کنگره این کشور که از سوی کاخ سفید انتشار یافت نوشت، تلاشهای طرفهای خارجی برای مداخله در انتخابات آمریکا یا تضعیف اعتماد عمومی در آمریکا به انتخابات همچنان یک تهدید غیرعادی و و فوق العاده را متوجه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا می کند.

ترامپ در حالی این وضعیت اضطراری مربوط به مداخله خارجی ها در انتخابات آمریکا را تمدید کرده که نخستین بار در سپتامبر گذشته حکم مربوط به این وضعیت اضطراری را اعلام کرد. تمدید این وضعیت اضطراری به موجب یک حکم اجرایی اعلام شد و در اعلامیه مربوط به آن تقاضا شده که یک نهاد اجرایی به ارزیابی تهدیدات خارجی علیه انتخابات در آمریکا و تحریمهای اعلام شده علیه طرفهای متهم به دست داشتن در این تهدیدها و مداخله ها بپردازد.

در این یادداشت ترامپ خطاب به کنگره تصریح شد، سند و مدرکی دال بر اقدام یک دولت خارجی در تغییر نتایج انتخابات یا جدول بندی های آرا در آمریکا وجود ندارد اما قدرتهای خارجی سابقه تلاش برای بهره برداری از نظام سیاسی باز و آزاد آمریکا را دارند.

در این حکم اجرایی همچنین عنوان شد، اشاعه تکنولوژی های جدید باعث افزایش تهدید مربوط به مداخلات خارجی ها شده است.

ترامپ در پیام خود به کنگره نوشت: قابلیت یک سری اشخاصی که کلا و یا تا زمان قابل توجهی ساکن خارج از آمریکا هستند برای مداخله در انتخابات آمریکا یا تضعیف اعتماد عمومی آمریکایی ها به انتخابات کشورشان از جمله با دسترسی غیرقانونی به زیرساختهای انتخاباتی و کمپین ها و اشاعه مخفیانه پروپاگاندا یا اطلاعات دروغ، همچنان به عنوان یک تهدید غیرعادی و فوق العاده علیه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا مطرح است.

او در ادامه نوشت که به این ترتیب وضعیت اضطراری ملی در آمریکا در ارتباط با مداخله خارجی ها در انتخابات را که قرار بود طی چند روز آینده منقضی شود تمدید می کند.

با این حال در این یادداشت ترامپ مشخصا درباره منشا این تهدیدات خارجی توضیحی ارائه نشده است هر چند که پیشتر مقامهای آمریکا، روسیه را متهم به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور کردند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 328

به "ترامپ وضعیت اضطراری مربوط به مداخله خارجی ها در انتخابات آمریکا را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ وضعیت اضطراری مربوط به مداخله خارجی ها در انتخابات آمریکا را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید