تظاهرات ضد گردشگری در اسپانیا با شعار جهانگرد ها به خانه بروید!

به گزارش کولو، فعالان چپ گرای اسپانیایی در چندین منطقه این کشور از جمله استان های کاتولانیا و باسک اقدام به برگزاری تظاهرات ضد گردشگری کردند.

تظاهرات ضد گردشگری در اسپانیا با شعار جهانگرد ها به خانه بروید!

تظاهرات ضدجهانگردی با حضور بی شمار جهانگردان خارجی در فصل تعطیلات تابستانی در اسپانیا، در بعضی منطقه ها این کشور انجام شد که با صدمه زدن به اموال شهری و نوشتن شعار جهانگرد ها به خانه بروید همراه شد.

خرابکاری های به وسیله خرابکارها در شهرهای کاتالان زبان بارسلون و مایورکا و بعلاوه مقصد جهانگردی مهم سن سباستین در اعتراض به حضور جهانگردان انجام شد و به عنوان نمونه افرادی نقاب دار به یک اتوبوس جهانگردی در نزدیکی ورزشگاه شهر بارسلون حمله کردند و شعار توریسم در حال کشتن محله هاست را روی اتوبوس نوشتند و لاستیک های آن را پنچر کردند که البته به هیچ یک از داخل اتوبوس آسیبی نرسید.

سخنگوی بخش خودمختار کاتالان در این باره گفت:

مدل جهانگردی انبوه در این کشور در حال فقیرتر کردن مردم طبقه جامعه کارگر است و چپ گراها در منطقه باسک نیز قرار است یک تظاهرات بزرگ ضدجهانگردی را در روز 17 اوت و در جریان برگزاری جشنواه فیلم سن سباستین برگزار نمایند.

این حرکت های اعتراضی از سوی جنبش جوانان آران که حامی استقلال منطقه کاتالان است ترتیب داده شده است، با این وجود مقامات منطقه ای این اقدام را محکوم و اعلام نموده اند از حضور جهانگردان استقبال می نمایند، زیرا این یک صنعت حیاتی برای کشور اسپانیا محسوب می گردد.

بنا به اعلام موسسه ملی آمار اسپانیا، در حد فاصل ژانویه-ژوئن (نیمه نخست سال 2017) در مجموع 36/3 میلیون جهانگرد وارد خاک این کشور شدند و در این میان بریتانیایی ها با 8/6 میلیون نفر پررنگ ترین حضور را داشته اند که در مقایسه با آمار مشابه در سال گذشته میلادی حاکی از رشد 9/1 درصدی است.

آلمانی ها در مکان دوم پرشمارترین جهانگردان خارجی در اسپانیا قرار دارند و طی 6 ماه نخست سال جاری 5.5 میلیون آلمانی که 10 درصد از بیشتر از سال گذشته است، اسپانیا را به عنوان مقصد جهانگردی خود انتخاب نموده اند.

سال گذشته در مجموع 75/6 میلیون جهانگرد به کشور اسپانیا سفر کردند. صنعت جهانگردی 11/4 درصد از فراوری ناخالص ملی 1/4 میلیارد دلاری این کشور اروپایی را به خود اختصاص می دهد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 2009

به "تظاهرات ضد گردشگری در اسپانیا با شعار جهانگرد ها به خانه بروید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات ضد گردشگری در اسپانیا با شعار جهانگرد ها به خانه بروید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید