تظاهرات گسترده مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

به گزارش کولو، طی روزهای اخیر مردم چند شهر در نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی رهبر جنبش شیعیان در این کشور تظاهرات نموده خواهان آزادی فوری وی از زندان های حکومت نیجریه شدند.

تظاهرات گسترده مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طی روزهای اخیر مردم چند شهر در نیجریه در حمایت از شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی در این کشور تظاهرات نموده خواهان آزادی فوری وی از زندان های حکومت نیجریه شدند.

این تظاهرات در شهرهای سولجا، کانو، زاریا و ابوجا برگزار گردید، مردم نیجریه در این تظاهرات گسترده بار دیگر بر ضرورت آزادی فوری شیخ زکزاکی از زندان تأکید کردند.

این راهپیمایی ها بخشی از راهپیمایی های گسترده هفتگی است که پس از هر نماز آدینه برگزار می گردد.

فیلم زیر مربوط به تظاهرات مردم شهر کانو در نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی است که همچنان در زندان به سر می برد.

جنبش اسلامی نیجریه اخیراً تأکید نموده بود که ارتش برای قتل شیخ زکزاکی توطئه چینی نموده است. فرزند شیخ زکزاکی هم تأکید نموده بود وهابیون بر حکومت نیجریه نفوذ دارند.

در دسامبر سال 2015 میلادی در پی حمله ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان و منزل شیخ زکزاکی رهبر شیعیان این کشور در شمال استان کادونا دست کم 350 نفر به شهادت رسیدند. ابراهیم زکزاکی از آن موقع تاکنون به همراه همسرش در بازداشت به سر می برد و با اتهامات بی اساسی همچون قتل، اجتماع غیرقانونی و بر هم زدن نظم و آرامش همگانی روبه رو است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 240

به "تظاهرات گسترده مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات گسترده مردم نیجریه در حمایت از شیخ زکزاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید