کوشش پمپئو بر وادار کردن هند به عداوت با چین

به گزارش کولو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) ضمناً تدارکش برای مذاکرات با رهبران هند گفت، واشنگتن و دهلی نو باید با یکدیگر در زمینه مقابله با تهدید ایجاد شده از سوی چین برای امنیت و آزادی همکاری نمایند.

کوشش پمپئو بر وادار کردن هند به عداوت با چین

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه همراه با مارک اسپر، وزیر دفاع کشورش وارد دهلی نو شد تا در گفتگوی راهبردی سالانه ای در این کشور همزمان با بالا دریافت تنشها در منطقه و در پی تقابلهای پیش آمده میان نظامیان هند و چین در مرزشان در هیمالیا شرکت نمایند.

پامپئو قبل از مذاکراتش با سوبراهمانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه و راجنات سینگ، وزیر دفاع هند، گفت: امروز یک فرصت جدید است تا دو دموکراسی عظیم مثل ما به هم نزدیکتر شوند.

وی توضیح داد: مطمئنا خیلی کارهای بیشتری برای انجام دادن هست. ما امروز خیل مسائل را برای بحث کردن داریم. همکاری ما در حوزه همه گیری بیماری که از شهر ووهان نشات گرفت و تقابل با تهدیدات حزب کمونیست چین در قبال امنیت و آزادی و حمایت از صلح و ثبات در سراسر منطقه جزو این مسائل هستند.

همچنین مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا گفت: هم اکنون تمرکز ما بر نهادینه سازی و قاعده مند سازی همکاری ما در زمینه برخورد با چالشهای روز و حفظ اصول یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد و باز در آینده است.

هند و آمریکا توافق همکاری و تبادل در زمینه های مختلف امضا کردند. دو طرف براساس این توافق تصاویر ماهواره ای با اولویت نظامی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند.

دو کشور همچنین یادداشت تفاهمی در باره علوم زمینی و نظارت زمینی ، توافق داده های گمرکی ، معاهده ای درباره انرژ هسته ای جهانی و نامه ای میان وزارت بهداشت دو کشور در مورد اینترنت امضا کردند.

اسپر گفت که دو کشور در زمینه چالش های فزاینده امنیتی در منطقه سخنانی ایراد کرد و گفت که به دنبال فروش جنگنده و تجهیزات بدون سرنشین است.

پامپئو نیز گفت که این ملاقات فرصتی تازه برای دو دموکراسی عظیم برای نزدیک تر شدن است.فرصت برای دو همکاری دو کشور شامل عملیات مشترک در زمینه پاندمی، مقابله با تهدیدهای حزب کمونیست چین برای امنیت و آزادی گسترش صلح و ثبات در سراسر منطقه. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1227

به "کوشش پمپئو بر وادار کردن هند به عداوت با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش پمپئو بر وادار کردن هند به عداوت با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید