تنها مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به خوابگاه تبدیل شد!

به گزارش کولو، در سال 97 مصوب شده بود که کاخ نیاوران در اختیار کاربری فرهنگی و موزه ای قرار گیرد، همان مصوبه حالا اجرا شده است. هیچ عقل سلیمی این موضوع را تایید نمی کند که اگر تعداد دانشجویان کم شده، فضای چند هکتاری را به آن ها اختصاص دهیم. برای 20 تا 30 دانشجو می توان ساختمان مناسب تری را انتخاب کرد.

تنها مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به خوابگاه تبدیل شد!

و حالا تنها مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی از ساختمان خود در کاخ نیاوران تخلیه و اثاث آن به خوابگاه دانشجویان میراث فرهنگی منتقل شده است.

مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از مراکز زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی است که از قبل انقلاب در مجموعه کاخ نیاوران به عنوان مهدکودک و مدرسه برای فرزندان دربار از جمله ربع پهلوی ساخته شده و بعد از انقلاب با هدف تربیت نیروی متخصص در سه حوزه کاری سازمان میراث فرهنگی شکل گرفت. اما اکنون در دوره علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی این مرکز آموزشی رو به تعطیلی رفته و از یک ماه پیش ساختمان این مرکز تعطیل و اثاثیه آن نیز به خوابگاه دانشجویی پسران در خیابان به آفرین تهران منتقل شده است.

در واقع این خوابگاه از چند سال پیش محلی بوده تا دانشجویان شهرستانی این مرکز آموزشی بتوانند از طبقه دوم آن استفاده نمایند، اما اکنون این ساختمان در حال بازسازی است تا بتواند در سال تحصیلی جدید میزبان دانشجویانی باشد که از این به بعد قرار است به محل خواب خود کلاس درس بگویند!

این ساختمان مسائل عدیده ای داشته و به همین دلیل در سال 96 شهردار ناحیه یک شهرداری منطقه 6 تهران به مالک این ساختمان در نامه ای نوشته بود که با توجه به آنالیز های صورت گرفته در جهت برطرف خطر و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی و به منظور ساماندهی وضعیت ایمنی ملک به آتش نشانی مراجعه و نسبت به ایمن سازی ملک اقدام کنید.

اکنون کارگران در این خوابگاه مشغول به کار هستند تا بتوانند آن را برای مهر ماه آماده نمایند. منتهی معین نیست دانشجویان که حالا محل اقامت خود را از دست داده اند در سال تحصیلی جدید باید کجا بروند.

از طرفی دانشجویانی که در این خوابگاه اقامت داشتند و اکنون نیز در حال گذراندن ترم های آخر هستند در واقع آخرین دانشجویان این مرکز خواهند بود، چون در زمان انتخاب رشته هیچ نامی از مرکز آموزش میراث فرهنگی از چهار سال پیش تا کنون آورده نشده و به همین دلیل این مرکز هیچ دانشجوی جدیدی را نمی پذیرد.

در روزهای اخیر نیز حکم جدیدی برای رئیس مرکز داده شده و معصومی راد که دبیر شورای عالی میراث فرهنگی نیز بوده، به سمت سرپرست ریاست این مرکز انتخاب شده است. یکی از ماموریت های معصومی راد طبق حکمی که علی اصغر مونسان برای وی صادر نموده، اجرای مصوبه شماره 206/90/30743 بهمن 1390 شورای عالی اداری است و او باید حداکثر در مدت 6 ماه با اتخاذ تدابیر مناسب و با نظارت بر حسن اجرای کلیه ضوابط و مقررات آموزشی پژوهشی و فرهنگی و دانشجویی اهتمام لازم را به عمل آورد.

دانشجویان و استاد این مرکز آموزشی از روند اتفاقاتی که در سال های اخیر برای این مرکز آموزشی اتفاق افتاده، اظهار نگرانی نموده و بارها نامه هایی را به دستگاه های مختلف درباره جلوگیری از این اقدام نوشته اند. آن ها نپذیرفتن دانشجوی جدید، انتقال محل تدریس، کاهش رشته های درسی به دو رشته و تاکید بر اجرای مصوبه بهمن سال 90 را تعطیلی تدریجی این مرکز می دانند.

در این باره رضا معصومی راد، سرپرست مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به خبرنگار مهر گفت: مهمترین اقدامی که در این مرکز دنبال خواهم کرد، اجرای مصوبه ای است که در حکم من آمده است. در این مصوبه آمده مراکز آموزش عالی باید معین تکلیف شده و به وزارت علوم منتقل شوند این به منزله تعطیلی مجموعه نیست.

وی اضافه نمود: باید بدانیم که با کدام یک از مراکز دانشگاهی می توان در این زمینه همکاری کرد، الزاما دانشگاه تهران نخواهد بود. باید فراخوان داده گردد و راستا قانونی خود را طی کند.

منبع: مهر

منبع: همگردی
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 292

به "تنها مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به خوابگاه تبدیل شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی به خوابگاه تبدیل شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید