فراوری بیش از 8 هزار و 400 محصول دانش بنیان در 6 سال

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال 1392 حدود 55 درخواست از سوی شرکت دانش بنیان ثبت شده بود ولی در حال حاضر تعداد آنها به حدود 4700 شرکت رسیده است.

فراوری بیش از 8 هزار و 400 محصول دانش بنیان در 6 سال

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

بنا بر اعلام مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در یک بازه زمانی 6 ساله و تا بهار 1398 بیش از 8400 محصول دانش بنیان شناسایی شد. حوزه ماشین آلات و ابزار پیشرفته با فراوری بیش از 2100 محصول دانش بنیان، بخشی بود که بیشترین آمار فراوری محصول دانش بنیان را به خود اختصاص داد. پس از آن، رتبه دوم فراوری محصولات دانش بنیان به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای رسید که با فراوری بیش از 1700 محصول در صندلی دوم نهاده شد.

سخت افزارهای برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک سومین حوزه در فراوری محصولات دانش بنیان بود که فراوری بیش از 1600 محصول دانش بنیان را به نام خود ثبت کرد.

از 4200 شرکت دانش بنیان مورد آنالیز نهاده شده (تعداد شرکت های دانش بنیان بیش از این است) دو حوزه ماشین آلات و ابزار پیشرفته و فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه ای هر کدام با بیش از 900 شرکت دانش بنیان، بیشترین فراوانی شرکت های دانش بنیان را به خود اختصاص داده اند.

شرکت های دانش بنیان در ایران در حوزه های مختلفی فعال هستند. خدمات تجاری سازی، داروهای پیشرفته، فناوری زیستی، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری شیمیایی، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی از جمله دیگر حوزه های است که دانش بنیان های ایرانی بر روی آن متمرکز شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 699

به "فراوری بیش از 8 هزار و 400 محصول دانش بنیان در 6 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری بیش از 8 هزار و 400 محصول دانش بنیان در 6 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید