فراوری 14 میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش کولو، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: نیروگاه های وابسته به بنیاد مستضعفان پیروز به فراوری 14 میلیون و 400 هزار مگاوات ساعت انرژی در سال 98 شده اند.

فراوری 14 میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط بنیاد مستضعفان

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا گفت: نیروگاه های وابسته به بنیاد مستضعفان پیروز به فراوری 14 میلیون و 400 هزار مگاوات ساعت انرژی در سال 98 شده اند.

محسن امیری افزود: بر این اساس و با اتمام تعمیرات به موقع نیروگاه ها با آمادگی کامل وارد دوره پیک مصرف برق می شویم.

وی در جریان سفر به استان لرستان و بازدید از نیروگاه خرم آباد ضمن تشریح آخرین شرایط احداث واحد های این نیروگاه گفت: واحد اول گاز این نیروگاه با شبکه برق کشور سنکرون شده و واحد دوم گازی این نیروگاه نیز تا هفته اول اردیبهشت ماه به شبکه سراسری برق می پیوندد.

امیری اضافه نمود: واحد بخار نیروگاه خرم آباد به ظرفیت 160 مگاوات نیز تا خاتمه سال 99 وارد مدار خواهد شد و با اضافه نموده شدن این واحد، ظرفیت این نیروگاه به 480 مگاوات خواهد رسید.

وی اعلام نمود: در حال حاضر که بسیاری از مشاغل به دلیل شیوع ویروس کرونا، به شیوه دورکاری فعالیت می نمایند، همکاران نیروگاهی صبا به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند تا علاوه بر اتمام به موقع تعمیرات نیروگاه ها، برق مورد احتیاج کشور در بخش های مختلف نیز به صورت پایدار تأمین گردد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با اشاره به برنامه های توسعه نیروگاهی این هلدینگ، گفت: طبق برنامه ریزی های اجرا شده، به گونه ای عمل می کنیم تا هم سلامت سیستم فراوری برق را به صورت کامل داشته باشیم و هم سلامت نیروی انسانی در شرایط شیوع ویروس کرونا حفظ گردد.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا با بیان اینکه ضریب آمادگی نیروگاه های صبا نسبت به چندسال گذشته از شرایط مناسب تری برخوردار بوده است و در پیک مصرف سال 98 توانستیم با حداکثر ضریب آمادگی خدمتگزار کشورمان باشیم، اضافه نمود: خوشبختانه میزان فراوری در نیروگاه های مجموعه صبا در سال 98 نسبت به سال 97 پیشرفت قابل توجهی داشته است.

امیری همچنین با اشاره به شرایط نیروگاه های وابسته به هلدینگ صبا گفت: امیدواریم طبق برنامه ریزی اجرا شده طرح های توسعه ای نیروگاه ها را به اتمام برسانیم و به همین دلیل برنامه ای را دنبال می کنیم تا با سرعت بخشی به پیشرفت پروژه بخش بخار نیروگاه چابهار و احداث بخش بخار نیروگاه خرمشهر، این نیروگاه های گازی را به سیکل ترکیبی تبدیل کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 981

به "فراوری 14 میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط بنیاد مستضعفان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 14 میلیون مگاوات ساعت انرژی توسط بنیاد مستضعفان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید