توکیو: به برنامه خرید جنگنده اف-35 ادامه می دهیم

به گزارش کولو، وزیر دفاع ژاپن که به همراه وزیر خارجه این کشور به واشنگتن سفر نموده، گفته که علیرغم سقوط اخیر یک فروند اف 35 در ژاپن، تغییری در برنامه قبلی توکیو برای خرید این جنگنده ها ایجاد نشده است.

توکیو: به برنامه خرید جنگنده اف-35 ادامه می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تاکشی ایوایا وزیر دفاع ژاپن در واشنگتن اعلام نموده که در برنامه این کشور برای خرید اف 35 از آمریکا تغییری صورت نگرفته است.

بیستم فروردین ماه، رسانه ها از محو یک فروند جنگنده اف-35 ژاپن حین پرواز آموزشی از صفحه رادار خبر دادند. بعد از حدس های بسیار درباره سقوط این جنگنده ساخت آمریکا که در زمره گرانترین جنگ افزارهای دنیا قرار گرفته است، نیروی هوایی ژاپن اظهار داشت بقایای آن در اقیانوس پیدا شد.

به دنبال سقوط این جنگنده نسل پنجم اف 35، رسانه ها گزارش کردند که این جنگنده به ظاهر پیشرفته آمریکایی نقص فنی داشت. این جنگنده در ارسال پیغام های خطر برای مطلع کردن پرسنل زمینی ناتوان بوده و هیچ پیغامی از جانب خلبان مبنی بر بروز نقض فنی ارسال نشد.

به دنبال سقوط این جنگنده اف 35، نیروی هوایی ژاپن پرواز همه هواپیماهای ناوگان اف 35 مدل اِی را به تعلیق کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودو، وزیر دفاع ژاپن که به همراه وزیر خارجه کشورش به واشنگتن رفت، روز گذشته تاکید نمود که در حال حاضر توکیو بیانیه ای برای اطلاع رسانی درباره اف 35 ندارد.

تاکشی ایوایا اضافه نمود: ما قصدی برای تغییر برنامه مان در مورد به دست آوردن و به کار گیری این هواپیما (اف 35) نداریم.

وزیر دفاع ژاپن البته تاکید نمود که مقام های آمریکایی به این کشور برای تحقیق درباره سقوط جنگنده اف 35 قول همکاری داده اند.

تاکید این مقام ژاپنی بر قصد توکیو برای خرید این جنگنده در حالی اجرا شده که پیشتر در خبرها آمده بود، توکیو درصدد خرید بیش از 100 فروند اف 35 است. (جزئیات بیشتر).

سقوط یک فروند جنگنده اف 35 ژاپن، نگرانی انگلیس را هم به دنبال داشت و لندن هم که از جمله دارندگان این جنگنده است اظهار داشت که وضعیت جنگنده های اف 35 خود را آنالیز خواهد نمود.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 184

به "توکیو: به برنامه خرید جنگنده اف-35 ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توکیو: به برنامه خرید جنگنده اف-35 ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید