خانواده ترامپ از دویچه بانک آلمان شکایت کرد

به گزارش کولو، رئیس جمهور آمریکا و دو فرزندش با شکایت از دویچه بانک آلمان قصد دارند مانع انتقال اسناد اقتصادی خود به دو کمیته تحقیق کنگره شوند.

خانواده ترامپ از دویچه بانک آلمان شکایت کرد

به گزارش ایرنا، نشریه دی ولت آلمان از کوشش دونالد ترامپ و دو فرزندش ایوانکا و ترامپ جونیور اریک برای جلوگیری از آنالیز اسناد اقتصادی شان در دویچه بانک آلمان از سوی کنگره آمریکا اطلاع داد.

براین اساس کمیته های اطلاعات و امور اقتصادی کنگره آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها هستند، از این بانک آلمانی خواسته اند اسناد اقتصادی مربوط به خانواده رئیس جمهوری را در اختیارشان بگذارد.

این اقدام با هدف آنالیز ارتباط اقتصادی ترامپ با کشورهای دیگری غیر از روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2019 آمریکا انجام می گیرد.

با این حال ترامپ و دو فرزندش با طرح شکایت از دویچه بانک و نیز موسسه اقتصادی کپیتال وان خواستار عدم دسترسی نمایندگان کنگره به اسناد اقتصادی خود شده اند.

در همین ارتباط هفته گذشته نیز ترامپ به خاطرافشای مفاد اسناد اقتصادی اش، انتقادهایی را متوجه یک نهاد اقتصادی دیگر آمریکا وکمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا نموده بود.

درحال حاضر تحقیقاتی درکنگره آمریکا علیه ترامپ در جریان است که به دنبال یافتن موارد حمایت اقتصادی از وی در انتخابات 2016 از سوی کشورهای خارجی است.

اواخر فروردین دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا دویچه بانک آلمان و چند بانک دیگر از جمله سیتی گروپ، جی پی مورگان چیس و بانک آمریکا را برای ارائه اطلاعات درباره مسائل اقتصادی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و روابط با روسیه، به کنگره فراخواندند.

گفته می گردد که ترامپ طی چند سال بیش از دو میلیارد دلار از دویچه بانک دریافت نموده است. کری مک هیو سخنگوی دویچه بانک گفته که این بانک درحال گفت وگویی سازنده با کمیته های مجلس نمایندگان است.

کنگره طی ماه های گذشته در حال آنالیز صدور احضاریه برای این بانک ها و مذاکره با وکلای آنها بوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 191

به "خانواده ترامپ از دویچه بانک آلمان شکایت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانواده ترامپ از دویچه بانک آلمان شکایت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید