خبرنگاران بازارهای بزرگ و پارک ها در هرمزگان تعطیل شوند

به گزارش کولو، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان به فرمانداران دستور داد: بازارهای بزرگ به مدت یک هفته تعطیل شوند و سایر اصناف با رعایت پروتکل ها فعال باشند.

خبرنگاران بازارهای بزرگ و پارک ها در هرمزگان تعطیل شوند

فریدون همتی جمعه شب درپی شیوع کرونا در هرمزگان و رسیدن به مرز هشدار در این دستور خود اظهارداشت: پارک ها، بوستان ها و مکان های تجمع نیز تعطیل و از ورود و سفر به روستاها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: به جز عوامل واحدهای تولید و طرح های عمرانی که فقط مجازند با رعایت پروتکل ها به فعالیت بپردازند و فرایند تولید و کارهای عمرانی نباید تحت تاثیر قرار گیرد و سست شود بلکه باید با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی انجام و نظارت بر واحدهای تولیدی و طرح های عمرانی به شکل جدی صورت گیرد.

استاندارهرمزگان همچنین خواستار افزایش و فعال شدن تیم های نظارت بر فعالیت مشاغل مختلف شد و بیان داشت: نظارت بر وسایل حمل و نقل عمومی و لزوم استفاده از ماسک در این وسایل و همه فعالیت ها با جدیت انجام و با متخلفین برخورد شود.

همتی خودداری از برگزاری مجالس عروسی، ختم، مهمانی و دورهمی های خانوادگی از دیگر مواردی است که مردم استان هرمزگان نباید به مدت یک ماه انجام شود و مردم باید به طور جدی در این روزها آن را رعایت کنند.

وی بر ضرورت فعال شدن کارگاه های تولید ماسک تاکید کرد و ابرازداشت: مردم تا جایی که امکان دارد در خانه بمانند و در صورت ضرورت برای خروج از منزل، حتما از ماسک استفاده کنند.

استاندار هرمزگان توصیه کرد: مردم در مکان های فعالیت و مشاغل خود و همچنین در وسایل حمل و نقل همچون تاکسی و اتوبوس و فروشگاه ها حتما ماسک داشته باشند و تا حد امکان خریدهای خود را به شکل غیر حضوری انجام دهند.

همتی افزود: قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا جدی گرفته شود و با توجه به شرایط موجود بیماری کرونا در استان، محدودیت رفت و آمد به ویژه در شهرستان های دارای شرایط قرمز شیوع کرونا اعمال شود و مردم به هیچ وجه به مسافرت نفرایند.

براساس اعلام دکتر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در روز جمعه، از دیروز تا امروز 16 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 886 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد.

از بین مبتلایان جدید، 527 مورد بستری و دو هزار و 359 مورد از افراد معادل حدود 82 درصد از موارد جدید، در تماس نزدیک با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید19 در کشور به 167 هزار و 156 نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 63 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

طبق اعلام ربیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز هم اکنون شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و قشم از نظر شیوع کرونا در شرایط قرمز قرار دارند و بندرخمیر و حاجی آباد هم درحال نزدیک شدن به این شرایط هستند.

در 24 ساعت گذشته. 333 نفر مبتلا و 9 نفر فوتی جدید در استان هرمزگان ثبت شد که با این تعداد هم اکنون شمار مبتلایان در هرمزگان از 5 هزار نفر گذشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1055

به "خبرنگاران بازارهای بزرگ و پارک ها در هرمزگان تعطیل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازارهای بزرگ و پارک ها در هرمزگان تعطیل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید