خبرنگاران بنیاد علوی 800 میلیارد ریال در مانه و سملقان هزینه می نماید

به گزارش کولو، بجنورد- خبرنگاران- مدیرعامل بنیاد علوی گفت: این بنیاد تا خاتمه سال جاری، 800 میلیارد ریال برای برنامه های عمرانی، زیرسازی و توانمندسازی شهرستان مانه و سملقان هزینه می نماید.

خبرنگاران بنیاد علوی 800 میلیارد ریال در مانه و سملقان هزینه می نماید

محسن منصوری روز پنجشنبه در نشست با استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی استان گفت: این بنیاد در سال گذشته، حدود 100 میلیارد اعتبار برای اقدامات عمرانی در شهرستان مانه و سملقان هزینه نموده و سال جاری این رقم، بیش از 400 درصد افزایش یافته است.

وی اضافه نمود: این بنیاد سال جاری دست کم 400 میلیارد ریال اعتبار، برای اجرای کارهای عمرانی و آبادانی در شهرستان مانه و سملقان هزینه می نماید، علاوه بر آن، طرح های ملی به ارزش 50 تا 60 میلیارد ریال در حال انجام است.

منصوری گفت: 300 میلیارد ریال منابع تسهیلات قرض الحسنه هم قرار است برای توانمند سازی در این شهرستان پرداخت گردد که در مجموع، سال جاری حدود 800 میلیارد ریال برای خارج کردن این شهرستان از آب و گل، منظور شده است.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: اولویت ما، اجرای پروژه هایی است که چرخ اقتصاد را به حرکت آورد و در این زمینه، خواهان همراهی دستگاه ها اجرایی در استان هستیم.

وی اضافه نمود: در بعضی استان ها، با ورود بنیاد علوی به مناطق، دستگاه های اجرایی از آن، خارج شده اند این در حالی است که با ورود ما به عرصه، قرار است به محرومیت زدایی، سرعت داده گردد اما با خروج دستگاه های اجرایی نمی توان شاهد جهش در این زمینه بود.

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: امید است در این استان، شاهد این اتفاق نباشیم.

وی گفت: مبنا و رویکرد ما، تعامل با دولت است تا با توانمندسازی، آموزش و تسهیل گری، محرومیت از شهرستان زدوده گردد در کنار این اقدامات، پروژه های عمرانی هم در دستور کار است و منابعی به این امر اختصاص می یابد.

مدیرعامل بنیاد علوی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان نه می تواند و نه می خواهد که جایگزین دولت گردد گفت: این تصور، که بنیاد مستضعفان میخواهد در مناطق که برای خدمات رسانی ورود نموده، جایگزین دولت گردد، خطا است.

در این نشست، تفاهم نامه همکاری میان استاندار خراسان شمالی و بنیاد علوی، منعقد شد.

شهرستان 110 هزار نفری مانه و سملقان در 45 کیلومتری غرب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1099

به "خبرنگاران بنیاد علوی 800 میلیارد ریال در مانه و سملقان هزینه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنیاد علوی 800 میلیارد ریال در مانه و سملقان هزینه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید