خبرنگاران درخواست کانادا از ایران برای ارسال جعبه سیاه به اوکراین یا فرانسه

به گزارش کولو، تهران - خبرنگاران - وزیر امور خارجه کانادا از همتای ایرانی خود خواست تا جعبه های سیاه بوئینگ سانحه هواپیمایی اوکراین هرچه سریعتر به اوکراین یا فرانسه ارسال شوند.

خبرنگاران درخواست کانادا از ایران برای ارسال جعبه سیاه به اوکراین یا فرانسه

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

خبرگزاری کانادایی کنیدین پرس دیشب (29 دی) نوشت که فرانسوا فیلیپ شامپن به محمد جواد ظریف نامه ای نوشته و در آن تاکید نموده است که جعبه های سیاه پرواز PS752 باید هر چه سریعتر برای تجزیه و تحلیل متخصصین به فرانسه یا اوکراین ارسال شوند.

به گفته شامپن، این خواسته تمام کشورهایی است که شهروندان خود را 8 ژانویه (18 دی) و در پی شلیک تصادفی به هواپیمایی مسافربری شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین از دست دادند. کانادا بر این باور است که از میان 176 سرنشین هواپیمای مزبور، 57 نفر کانادایی هستند.

به نوشته این خبرگزاری، شامپن که آدینه پیش (27 دی) با ظریف در عمان ملاقات نموده بود، ضمن تاکید بر آنکه باید شفافیت کامل در خصوص تحقیقات در پیش گرفته گردد، نوشت: اعلام جهانی شما که مسئولیت کامل را پذیرفته اید، پیامدهایی به دنبال دارد.

درحالی که منابع خارجی از آنالیز جعبه سیاه هواپیما در کی یف پایتخت اوکراین خبر می دهند، مدیر کل دفتر آنالیز سوانح سازمان هواپیمایی، خاطرنشان کرد: جعبه سیاه هواپیما اکنون در ایران و در محل سازمان هواپیمایی واقع شده است.

حسن رضایی فر دیروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار مالی خبرنگاران گفت: جعبه سیاه بویینگ 737 اوکراینی در دست ایران است و فعلا هیچ برنامه ای برای ارسال آن نداریم.

وی تاکید نمود: سعی می کنیم جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی در ایران خوانده گردد و گزینه های بعدی ما کشور اوکراین و فرانسه است اما هنوز تصمیمی برای ارسال به کشور دوم نداریم.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز 752 با 167 مسافر و 9 خدمه پرواز که در ساعت 6 و 12 دقیقه صبح چهارشنبه 18 دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی یف پرواز خود را شروع کرد پس از 6 دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6 و 18 دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 871

به "خبرنگاران درخواست کانادا از ایران برای ارسال جعبه سیاه به اوکراین یا فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران درخواست کانادا از ایران برای ارسال جعبه سیاه به اوکراین یا فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید