خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت پیرامون لغو زودهنگام قرنطینه هشدار داد

به گزارش کولو، تهران- خبرنگاران- مدیر کل سازمان جهان بهداشت هشدار داد که کشور در لغو محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا محتاط باشند.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت پیرامون لغو زودهنگام قرنطینه هشدار داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت جمعه شب در کنفرانس خبری روزانه خود ضمن اعلام این مطلب درباره شدت یافتن شیوع کرونا در آفریقا نیز هشدار داد.

آدهانوم گفت که سازمان جهانی بهداشت از فرایند نزولی ابتلا به کرونا در برخی کشورها راضی است اما باید توجه داشت که رفع محدودیت های اعمال شده ممکن است به احیای مرگبار همه گیری کووید19 منجر شود.

وی همچنین با اشاره به کند شدن فرایند ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی مثل آلمان، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه، هشدار داد که در همین زمان شیوع جمعی ویروس کووید19 در برخی کشورها از جمله 16 کشور آفریقایی سرعت نگران کننده ای گرفته است.

روز جمعه یمن که سال ها جنگ تحمیلی از سوی عربستان و کشورهای عربی متحدش نظام سلامتش را ویران و بیماری و گرسنگی را در آن گسترانده، اولین مورد قطعی ابتلا به کرونا را گزارش کرد.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین از افزایش آمار ابتلا در کادر درمانی کشورها را نگران کننده دانست و گفت که برخی کشورها ابتلای 10 درصد از کادر درمان خود را تایید کرده اند.

تا به امروز نزدیک به یک میلیون و 700 هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از 102 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آخرین آمارهای جهانی حاکی است که آمریکا با بیش از 500 هزار مورد قطعی ابتلا، بالاترین آمار را از لحاظ مبتلایان به کرونا به خود اختصاص داده است. تا به امروز بیش از 18 هزار نفر در ایالات متحده در اثر کرونا جان باخته اند.

اسپانیا با 157 هزار و 53 مورد، ایتالیا 147 هزار و 577 مورد، آلمان 119 هزار و 624 مورد و فرانسه با 117 هزار و 749 مورد در رده های بعدی از لحاظ موارد قطعی ابتلا به کرونا قرار دارند.

همچنین از لحاظ شمار جانباختگان بر اثر ابتلا به کرونا، ایتالیا با 18 هزار و 849، آمریکا با 18 هزار و 666، اسپانیا 15 هزار و 970، فرانسه 12 هزار و 210، انگلیس 8 هزار و 958، ایران 4 هزار و 232، چین با 3 هزار و 336 و بلژیک با 3 هزار و 19 فوتی بیشترین آمار مرگ ومیر را در جهان دارند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه 21 اسفندماه 98 گفت که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 955

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت پیرامون لغو زودهنگام قرنطینه هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت پیرامون لغو زودهنگام قرنطینه هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید