خبرنگاران سازمان ملل نسبت به مرگ بیش از 300 هزار نفر در آفریقا بر اثر کرونا هشدار داد

به گزارش کولو، تهران-خبرنگاران-کمیسیون اقتصادی آفریقا وابسته به سازمان ملل متحد روز جمعه نسبت به احتمال مرگ بیش از 300 هزار نفر بر اثر شیوع کورونا در این قاره هشدار داد.

خبرنگاران سازمان ملل نسبت به مرگ بیش از 300 هزار نفر در آفریقا بر اثر کرونا هشدار داد

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، ارزیابی کمیسیون ویژه مالی آفریقا همزمان با آن روی می دهد که شیوع کرونا اقتصاد شکننده کشورهای این قاره را تحت الشعاع قرار داده است و پیش بینی می شود که در بهترین حالت ممکن، رشد مالی این کشورها از 3.2 درصد به 1.8 درصد کاهش یابد و این بدان معنی است که حدود 27 میلیون نفر دچار فقر مطلق شوند.

براساس گزارش جدید کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد شیوع ویروس کرونا که امروز جمعه در دفتر مرکزی این کمیسیون در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی و تحت عنوان ویروس کرونا؛ محافظت از جان انسان ها و اقتصاد آفریقا آغاز شد، به سیستم شکننده درمانی آفریقا اشاره شده است که به خاطر بحران فزاینده ناشی از ابتلای بیش از 16 هزار آفریقایی به کرونا و مرگ 800 نفر تا به امروز، هزینه اضافی بر آن تحمیل شده است.

ویرا سونگوی معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیر اجرایی کمیسیون مالی افریقا در این باره گفت: برای ایجاد رفاه مشترک برای قاره آفریقا و حمایت از رونق، نیازمند 100 میلیارد دلار برای حمایت مالی فوری از تمام کشورها هستیم تا آنها بتوانند مجموعه نیازمندی های فوری مردم را رفع کنند.

سونگوی اضافه کرد: آفریقا به صورت ویژه در معرض ابتلا به این بیماری واگیردارد واقع شده است، چرا که 56 درصد از جمعیت شهرنشینی آن در مناطق فقیر و مناطق غیر رسمی سکونت دارند و 34 درصد از خانواده های آفریقایی نیز تنها امکان دسترسی به مراکز بهداشتی برای شستن دست هایشان را دارند.

خبر تکمیل می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 973

به "خبرنگاران سازمان ملل نسبت به مرگ بیش از 300 هزار نفر در آفریقا بر اثر کرونا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل نسبت به مرگ بیش از 300 هزار نفر در آفریقا بر اثر کرونا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید