خبرنگاران نام نویسی بیش از پنج هزار واحد آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا همدان

به گزارش کولو، همدان- خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه تا چند روز آینده ارائه مدارک متقاضیان در سامانه کارا شتاب می گیرد گفت: تا به امروز پنج هزار و 217 واحد آسیب دیده از کرونا این استان در سامانه نام نویسی کردند.

خبرنگاران نام نویسی بیش از پنج هزار واحد آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا همدان

احمد توصیفیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اضافه نمود: در راستای جبران بعضی آسیب های ناشی از بیماری کرونا بر روی کسب و کار 804 میلیارد تومان در 15 بانک به عنوان سهم استان همدان در نظر گرفته شده که دستورالعمل و ضوابط پرداخت آن تشریح شده است.

وی با بیان اینکه 14 رسته برای دریافت این تسهیلات اعلام شده و صاحبان کسب و کار تقاضای خود را ثبت می نمایند افزود: 33 هزار و 486 واحد در استان همدان مشمول این تسهیلات هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: بعد از ثبت نام متقاضی در سامانه کارا دستگاه اجرایی پرونده را آنالیز و پس از تایید به بانک عامل معرفی می نماید و بانک در یک هفته باید تسهیلات را پرداخت کند.

توصیفیان به رقم تسهیلات تخصیص داده شده به بنگاه ها نیز اشاره نمود و گفت: تسهیلاتی به میزان 6 میلیون تومان برای رانندگان مسافری خویش فرما، 12 میلیون تومان برای بنگاه های آسیب دیده از کرونا به ازای هر فرد و 16 میلیون تومان هم برای بنگاه های آسیب دیده که به دستور ستاد ملی کرونا تعطیل شده اند در نظر گرفته شده است.

وی اضافه نمود: برای بنگاه هایی که زیر 16 میلیون تومان تسهیلات می گیرند فقط سفته یا چک، بنگاه های متقاضی 16 تا 48 میلیون تومان سفته با یک ضامن، تا 160 میلیون تومان سفته با دو ضامن، 160 تا 200 میلیون سفته با سه ضامن و بالای 200 میلیون هم با توافقی که با بانک ها می گردد تسهیلات پرداخت می گردد و این تسهیلات با نرخ 12 درصد و تنفس سه ماهه با بازپرداخت 24 ماهه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1072

به "خبرنگاران نام نویسی بیش از پنج هزار واحد آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نام نویسی بیش از پنج هزار واحد آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید