خبرنگاران نام 2 محقق بخش کشاورزی کردستان در جمع برترین های کشور و جهان قرار گرفت

به گزارش کولو، سنندج - خبرنگاران - معاون پژوهشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان گفت: نام یک محقق این مرکز در جمع 2 درصد دانشمندان برتر جهان و یک پژوهشگر دیگر نیز در بین پژوهشگران برتر مرز علم کشور قرار گرفت.

خبرنگاران نام 2 محقق بخش کشاورزی کردستان در جمع برترین های کشور و جهان قرار گرفت

ابراهیم روحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: دکتر امید رحمتی از اعضای هیات علمی و محقق بخش تحقیقات آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان در جمع دانشمندان 2 درصد برتر جهان بر اساس داده های پایگاه اسکوپوس در سال 2019 (single year impact) قرار گرفت.

وی اضافه نمود: فهرست دانشمندان 2 درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد با بررسی و ارزیابی استنادات داده های پایگاه اسکوپوس و بر اساس شاخص های Composite C ارائه شده و اسامی 161 هزار محقق و پژوهشگر در 22 رشته موضوعی و 176 حوزه تخصصی بر اساس شاخص های استنادی استاندارد طبقه بندی شده اند.

روحی یادآور شد: گزارش تهیه شده از سوی متخصصان دانشگاه استنفورد، شامل فهرستی از دانشمندان است که مقالات منتشرشده آن ها، پیشرفت در زمینه های مربوطه را تسریع و بر بهره وری سایر پژوهش گران تاثیر بسزایی داشته است.

وی اضافه نمود: دکتر عطا امینی رییس بخش تحقیقات آب و خاک نیز توانست در سال جاری بین محققان مراکز تحقیقاتی زیر مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج (تات) کشور مقام پژوهشگر برتر مرز علم کشور را کسب کند.

بیش از نیم قرن از فعالیت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کردستان سپری می شود و هم اکنون دارای چهار بخش تحقیقاتی و سه واحد تحقیقاتی، سه ایستگاه تحقیقاتی، 2 پایگاه تحقیقاتی، 6 آزمایشگاه تخصصی در زمینه کشاورزی و منابطع طبیعی است.

نخستین واحد و هسته تحقیقاتی در بخش کشاورزی کردستان در سال 1343 با عنوان اداره اصلاح و تهیه نهال و بذر تاسیس شد و این مرکز سال 1394 با عنوان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کردستان کار خود را ادامه داد.

هم اکنون حدود 38 محقق و پژوهشگر در جمع نیروی انسانی این مرکز مشغول فعالیت هستند که 27 تن از آنان عضو هیات علمی هستند.

اجرای بیش از 700 طرح تحقیقاتی از جمله فعالیت های این مرکز در 14 سال گذشته است که در نتیجه این تلاش ها حدود 210 یافته و دستاورد تحقیقاتی کاربردی، بیش از یک هزار مقاله علمی انگلیسی و فارسی ارائه و 13 جلد کتاب نیز منتشر شده است.

در حال حاضر این مرکز با بهره مندی از چهار بخش تحقیقاتی زراعی - باغی، منابع طبیعی، علوم دامی و آبخیزداری، سه واحد تحقیقات اقتصادی-اجتماعی، کنترل و گواهی بذور نهال و اطلاع رانی، سه ایستگاه تحقیقاتیی، 2 پایگاه تحقیقاتی و سه آزمایشگاه تخصصی در امرو تحقیقات و اموزش کشاوری فعالیت می کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1395

به "خبرنگاران نام 2 محقق بخش کشاورزی کردستان در جمع برترین های کشور و جهان قرار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نام 2 محقق بخش کشاورزی کردستان در جمع برترین های کشور و جهان قرار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید