خبرنگاران شرایط امنیت و سلامت زندانیان استان کرمان مطلوب اعلام شد

به گزارش کولو، کرمان - خبرنگاران - رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که موردی از ابتلای احتمالی زندانیان این استان به ویروس کرونا گزارش نشده ، گفت: بر اساس تدابیر شدید بهداشتی و پیشگیرانه ای که با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی در زندان های استان بکار گرفته شده، امنیت زندان ها و سلامت زندانیان این استان مطلوب است.

خبرنگاران شرایط امنیت و سلامت زندانیان استان کرمان مطلوب اعلام شد

یدالله موحد با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت : بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از قوه قضائیه، بالغ بر نیمی از جمعیت زندانیان استان کرمان در مرخصی به سر می برند و به سایر زندانیان واجد شرایط نیز با اخذ تامین مناسب مرخصی اعطا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کوشش مدیران قضایی، امنیتی و اجرایی استان کرمان بر این است که فضای زندان های استان برای زندانیان سالم و امن باقی بماند توضیح داد: در حال حاضر براساس بخشنامه ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه و با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان ها از صدور قرارهای تامین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب می گردد.

موحد اعلام کرد: براساس تصمیمات جدید ریاست قوه قضائیه از تاسیسات ارفاقی مندرج در قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی ازجمله اعمال مجازات های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات نیز در چارچوب قوانین استفاده می گردد تا کمترین ورودی جدید به زندان ها را داشته باشیم .

وی گفت: از معرفی محکومانی که آرای محکومیت آنها صادر شده و در حال حاضر با قرار تامین آزاد هستند به زندانها جز در موارد ضروری خودداری شده و این کار تا سرانجام فروردین ماه به تعویق خواهد افتاد.

رئیس شورای قضایی استان کرمان توضیح داد: به تمامی محکومان به حبس که واجد شرایط قانونی مرخصی بوده و در زندان به سر می برند و محکومان به جزای نقدی، رد مال، جبران خسارت، پرداخت دیه و سایر محکومان اقتصادی تا سرانجام فروردین ماه سال آینده مرخصی داده شده است.

موحد گفت: تمامی محکومانی که به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در بازداشت بوده اند و همچنین دارندگان محکومیت های اقتصادی از جمله دیه، مهریه و رد مال با ارائه وثیقه متناسب با میزان محکومیت و بر اساس تشخیص قضات از زندان های استان آزاد شده اند.

وی تاکید نمود: تمهیدات قوه قضائیه برای آزادی زندانیان شامل مرتکبین جرائمی چون سرقت های مسلحانه، سرقت های دارای محکومیت بیش از 5 سال، محکومان به سرقت بیش از یک فقره محکومیت مشابه، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور که محکومیت آنها بیش از 5 سال باشد، آدم ربائی، اسیدپاشی، قاچاق، خرید و فروش سلاح ، محکومان کلاهبرداری کثیرالشاکی و محکومان به قصاص، اعدام و حدود شرعی نمی گردد.

موحد درباره اقدامات دستگاه قضایی استان کرمان در برخورد با متخلفانی از جمله محتکران اقلام بهداشتی نیز گفت: در این راستا حمایت قضایی قاطع از اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در استان و برخورد وتعقیب کیفری فوری مرتکبان جرم تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی جامعه در اولویت واقع شده است.

وی یادآور شد: رسیدگی فوق العاده در شعب ویژه در خصوص محتکران اقلام بهداشتی و دارویی در دستور کار دستگاه قضایی استان کرمان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 923

به "خبرنگاران شرایط امنیت و سلامت زندانیان استان کرمان مطلوب اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرایط امنیت و سلامت زندانیان استان کرمان مطلوب اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید