خبرنگاران وقوع آتش سوزی حدود 1.8 میلیون هکتار مراتع اصفهان احتمال دارد

به گزارش کولو، اصفهان- خبرنگاران - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان گفت: احتمال آتش سوزی در حدود یک میلیون و 800 هزار هکتار از مراتع استان وجود دارد و مردم و گردشگران باید نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

خبرنگاران وقوع آتش سوزی حدود 1.8 میلیون هکتار مراتع اصفهان احتمال دارد

محمد حسین شاملی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: این مراتع با پوشش علوفه بیشتر در شهرستان های غربی استان از جمله فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت و چادگان قرار دارند و با گرم شدن هوا و ورود به فصل تابستان رو به خشکی می روند و مستعد آتش سوزی می شوند.

وی با تاکید بر اینکه مردم و گردشگران باید تا جای ممکن از روشن کردن آتش در مراتع خودداری نمایند، گفت: اگر هم آتشی در این عرصه ها روشن شد نباید رها گردد.

شاملی با اشاره به اینکه سال جاری تا کنون فقط در میمه در شمال اصفهان آتش سوزی مرتع داشتیم، تاکید نمود: بهره برداران و مردم بیشترین نقش را در حفظ و مراقبت از مراتع و منابع طبیعی استان دارند.

وی به آماده باش 74 تیم کنترل حریق در استان اصفهان اشاره و اضافه نمود: تیم های گشت و مراقبت با ادوات مورد احتیاج نیز در استان فعال هستند.

شاملی درباره اینکه آیا امکان استفاده از بالگرد در حوادث احتمالی وجود دارد، یادآور شد: اگر شدت آتش سوزی زیاد باشد می توانیم در هماهنگی با سازمان جنگل ها از بالگرد برای انتقال نیرو استفاده کنیم اما امکان استفاده از آن برای خاموش کردن آتش با توجه به سخت گذر بودن بیشتر این مناطق، بسیار کم است.

وی درباره احتمال آتش سوزی در جنگل ها گفت: جنگل های استان اصفهان وسعت چندانی ندارند با این حال آمادگی ها و پیش بینی های لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در آنها اجرا شده است.

استان اصفهان، مساحتی معادل 10.7 میلیون هکتار دارد که بیش از 90 درصد از این مساحت را معادل 9.8 میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود 403 هزار هکتار جنگل معادل (چهار درصد)، 6 میلیون هکتار مرتع معادل (64 درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل (32 درصد) در بر گرفته است.

روند افزایشی دمای هوا در کشور، عرصه های منابع طبیعی را با مخاطرات جدی روبرو نموده است و با ورود به فصل تابستان، احتمال رسیدن این شرایط به مرز بحران و آتش سوزی های گسترده، دو چندان می گردد.

3011/ 6026/

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 225

به "خبرنگاران وقوع آتش سوزی حدود 1.8 میلیون هکتار مراتع اصفهان احتمال دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وقوع آتش سوزی حدود 1.8 میلیون هکتار مراتع اصفهان احتمال دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید