خبرنگاران 150 پروژه گردشگری در استان اردبیل اجرا می شود

به گزارش کولو، اردبیل - خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: بیش از 150 پروژه با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال در این استان در دست اجراست و با اجرای پروژه های پیشران که تکمیل کننده طرح های سرمایه گذاری فعال است، زمینه توسعه منطقه را فراهم خواهیم کرد.

خبرنگاران 150 پروژه گردشگری در استان اردبیل اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران ، نادر فلاحی روز پنجشنبه در نشست با مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان از حمایت از اجرای پروژه های پیشران خبرداد و اضافه کرد: افزایش درآمد مردم از طریق رونق گردشگری از اهداف این اداره کل ماست.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت هر چه بیشتر اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در دستیابی به اهداف مشترک برای افزایش درآمد مردم منطقه گفت: برای همکاری مشترک باید ادبیات مشترک تعریف شود و این ادبیات مشترک 2 جانبه و افزایش همکاری ها می تواند منجر به ارتقای سطح درآمد شهروندان شود.

وی همچنین با اشاره به برخی بی توجهی ها به بخش گردشگری در سال های گذشته بیان نمود: شیوع ویروس کرونا با تعطیلی برخی شهرها از جمله سرعین، اهمیت صنعت گردشگری را در استان نمایان کرد و فرصتی شد تا برنامه ریزی اساسی برای بعد از ایام کرونا برای رونق این بخش انجام شود.

او گفت: گردشگری صنعتی است که بار آن در حوزه مدیریت و سرمایه گذاری بر دوش دولت نبوده بلکه بر دوش مردم است چرا که مردم سرمایه های خود را به میان آورده و چرخ اشتغال را به حرکت در می آورند که می توان با ارائه مشاوره های مناسب و اجرای پروژه های سرمایه گذاری پیشران سبب ایجاد ارزش اضافه کرده، درآمد، ثروت و رونق فضای کسب و کار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح های این اداره کل در سال های اخیر در راستای توسعه استان اضافه کرد: در حالی که پل معلق مشگین شهر در 14 سال اجرا و به بهره برداری رسید اما پل تمام شیشه ای هیر با ظرافت و پیچیدگی بیشتر در مدت هشت ماه عملیاتی شد که با اجرای آن شاهد مهاجرت معکوس و افزایش ارزش منطقه و سرمایه گذاری در هیر شدیم.

فلاحی با اشاره به اجرای دروازه عالی قاپو و بهره برداری از فاز نخست آن در مدت 11 ماه که 71 سال پیش تخریب شده بود و نیز اقدامات انجام شده در بقعه شیخ کلخوران و شهرستان های مختلف استان اظهارداشت: مهم ترین وظیفه ما معرفی قابلیت های گردشگری اعم از تاریخی و طبیعی از شاقتصادی ترین نقطه استان تا جنوبی ترین محوطه باستانی و تاریخی و طبیعی است که انتظار می رود اداره کل امور اقتصادی استان در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.

او با تاکید بر اتخاذ تمهیدات از سوی اداره کل امور اقتصادی برای ارائه هدایایی از صنایع دستی استان به میهمانان ملی و بین المللی به استان و نیز ادارات اردبیل اضافه کرد: بر اساس هدف گذاری های انجام شده تلاش می کنیم تا همایش جذب سرمایه گذاران به استان را در تهران برای معرفی قابلیت های سرمایه گذاری در گردشگری اردبیل برگزار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023 بیان نمود: این رویداد سبب معرفی قابلیت های گردشگری استان در سطح بین المللی در مدت یک سال خواهد شد که این اقدامات بخشی از فعالیت های این اداره کل است.

فلاحی از افزایش اعتبارات بخش گردشگری اردبیل با وجود شیوع ویروس کرونا از 140 میلیارد ریال به یک هزار و 400 میلیارد ریال در سال 99 خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده گردشگری اردبیل رو به توسعه است و روزهای روشنی پیش روی استان قرار گرفته است.

او تکمیل باند فرودگاه و راه اندازی راه آهن اردبیل به عنوان امن ترین، ارزان ترین و مطمئن ترین وسیله سفر را زمینه ساز ایجاد شتاب در جهت گردشگری اردبیل دانست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل هم در این نشست گفت: برای رونق صنعت گردشگری اردبیل در کنار اداره کل میراث فرهنگی هستیم و در راستای معرفی ظرفیت های استان به سرمایه گذاران همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

علیرضا نوروزی اظهارداشت: با توجه به ظرفیت هایی که در استان اردبیل در بخش گردشگری وجود دارد می توانیم با بهره گیری از این ظرفیت ها و قابلیت ها شاهد توسعه اقتصادی استان باشیم.

او اضافه کرد: خارج از ظرفیت های ذاتی و طبیعی و تصنعی که در استان در بخش گردشگری ایجاد شده است، اما قرار دریافت درکریدور ترانزیتی نیز اهمیت این موضوع را نمایان می کند که پرداختن به مقوله گردشگری یک ضرورت است و باید توجه اساسی با آن داشته باشیم.

نوروزی با اعلام همکاری برای رونق صنعت گردشگری استان گفت: یکی از اولویت های توسعه گردشگری است و در پایش و نظارت و معرفی قابلیت های استان به سرمایه گذاران همکاری لازم را انجام خواهیم داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1277

به "خبرنگاران 150 پروژه گردشگری در استان اردبیل اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 150 پروژه گردشگری در استان اردبیل اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید