خبرنگاران 175 میلیارد ریال تسهیلات به شهرداریهای خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش کولو، مشهد-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: 175 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به صورت قرض الحسنه با نرخ سود چهار درصد به شهرداریهای شهرهای کم برخوردار استان اختصاص یافت.

خبرنگاران 175 میلیارد ریال تسهیلات به شهرداریهای خراسان رضوی اختصاص یافت

سیدکمال الدین میرجعفریان روز دوشنبه در نشست کارگروه اعطای تسهیلات به شهرداریها در مشهد اضافه نمود: این تسهیلات بانکی در جهت اجرای طرحهای درآمدزا و خرید ماشین آلات مورد احتیاج شهرداریها اختصاص پیدا نموده است.

وی افزود: از کل تسهیلات مزبور 30 میلیارد ریال سهم شهرداری درگز، 50 میلیارد ریال سهم شهرداری لطف آباد، 15 میلیارد ریال سهم شهرداری ریوش و 20 میلیارد ریال هم سهم هر یک از شهرداری های احمدآباد، صولت، یونسی و نصرآباد شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اعطای تسهیلات قرض الحسنه به شهرداریهای لطف آباد، ریوش و درگز در راستای عمل به مصوبات سفر استاندار به شهرهای مزبور بوده است.

میرجعفریان به آنالیز تقاضای یکی از شهرداری ها مبنی بر راه اندازی کارخانه آسفالت پرداخت و گفت: کارخانه باید حداقل در سال 80 هزار تن فراوری آسفالت داشته باشد و کمتر از این میزان فراوری و حتی در قالب سنگ شکن، توجیه مالی ندارد لذا به جای کارخانه آسفالت بهتر است در حوزه کارگاه فراوری قطعات بتنی سرمایه گذاری گردد.

وی افزود: سرمایه گذاری در مورد معادن و فرآوری ظرفیتهای معدنی به ویژه سنگهای تزئینی و قیمتی، همچنین شناسایی ظرفیتهای گردشگری هر منطقه و سرمایه گذاری در این خصوص از سوی شهرداریها می تواند بازده بهتری داشته باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر سرمایه گذاری شهرداریها در بخشهای درآمدزایی پایدار گفت: در مجموع شهرداریها باید روی بخشهایی که فرآوری و ارزش اضافه نموده بالایی دارند و درآمد پایدار ایجاد می نمایند سرمایه گذاری نمایند.

میرجعفریان اضافه نمود: سرمایه گذاری در حوزه ایجاد ایستگاه های سی.ان.جی از سوی شهرداریها کاملا غیرمالی است و بهتر است سرمایه گذاری در این حوزه به بخش خصوصی واگذار گردد.

وی با تاکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت شهرداریها اضافه نمود: شهرداریها اراضی در اختیار دارند که می توانند با استفاده از ظرفیتهای قانونی، از این محل ارزش اضافه نموده و درآمد پایداری برای خود ایجاد نمایند و با صدور مجوزهای مربوطه، واگذاری زمین را به حداکثر ارزش اضافه نموده برسانند.

خراسان رضوی 32 شهرستان، 77 شهر و 75 بخش دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اسفند 1399 بروزرسانی: 13 اسفند 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1470

به "خبرنگاران 175 میلیارد ریال تسهیلات به شهرداریهای خراسان رضوی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 175 میلیارد ریال تسهیلات به شهرداریهای خراسان رضوی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید