دانش آموزان مناطق سفید هم گروه بندی شدند ، معاون وزیر آموزش و پرورش: خانوده ها بگذارند بچه ها زندگی در شرایط سخت را تجربه نمایند!

به گزارش کولو، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تجربه بازگشایی مدارس کشورهای غربی گفت: در مناطق سفید این امکان را داشتیم که بدون حفظ فاصله اجتماعی و ماسک مدارس را دایر کنیم اما در آن مناطق هم گروه بندی ها را انجام دادیم.

دانش آموزان مناطق سفید هم گروه بندی شدند ، معاون وزیر آموزش و پرورش: خانوده ها بگذارند بچه ها زندگی در شرایط سخت را تجربه نمایند!

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده امروز در مصاحبه با برنامه صبح و تبادل نظر با بیان این که پروتکل های بهداشتی اجرایی برای مقابله با کرونا در مدارس کشور ما سختگیرانه تر از سایر کشورها است، اضافه کرد: ما در مناطق سفید این امکان را داشتیم که دانش آموزان بدون حفظ فاصله فیزیکی و بدون ماسک در مدارس حاضر شوند ولی در آن مناطق هم گروه بندی ها را انجام دادیم.

او گفت: بر اساس گزارش های جهانی و پژوهش های اجرا شده، دور ماندن دانش آموزان از مدرسه به مدت طولانی آسیب روانی به آن ها وارد می نماید و موجب انزوای اجتماعی و تاثیر منفی در رشد مهارت های اجتماعی آنان می گردد.

حکیم زاده این مسئله را برای کلاس اول ابتدایی که دانش آموزان برای نخستن بار دنیای مدرسه را تجربه می نمایند، از اهمیت بالاتری برخوردار دانست و توضیح داد: دانش آموزان ابتدایی حتما باید با معلمان ارتباط نزدیک برقرار نمایند تا تصوری از دنیای مدرسه و یادگیری داشته باشند.

وی همچنین به عدالت آموزشی بعنوان یکی از دستاوردهای حضور در مدرسه اشاره نمود و گفت: بر این اساس آموزش و پرورش مدل ترکیبی را به کار گرفت به شکلی که آموزش ها نیمی حضوری و نیمی مجازی باشد.

به گفته حکیم زاده سختگیرانه ترین پروتکل های بهداشتی باید در مدارس اعمال گردد و دانش آموزان در گروه هایی با حفظ فاصله اجتماعی دسته بندی شوند و قسمتی از آموزش را در مدارس بگذرانند.

وی با اشاره به مدل ترکیبی مدارس در شهر تهران گفت: همکاران ما در مدرسه حضور دارند و به خانواده ها توصیه می کنیم اجازه دهند دانش آموزان در ساعت های کوتاه درنظرگرفته شده در مدرسه حاضر شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما نمی دانیم کرونا تا چه زمانی با ما خواهد بود اما این را می دانیم که بچه ها باید زندگی کردن را فرا گیرند و البته باید این نکته را به یاد داشته باشیم که بچه ها از محیطی کاملا قرنطینه خارج نمی شوند. تقاضا می کنیم خانواده ها اجازه دهند بچه ها در مدارس حضور پیدا نموده و زندگی کردن در شرایط سخت را تجربه نمایند. الان در همه کشورها علی رغم خطرات کرونا، تصمیم به بازگشایی مدارس گرفته اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1208

به "دانش آموزان مناطق سفید هم گروه بندی شدند ، معاون وزیر آموزش و پرورش: خانوده ها بگذارند بچه ها زندگی در شرایط سخت را تجربه نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان مناطق سفید هم گروه بندی شدند ، معاون وزیر آموزش و پرورش: خانوده ها بگذارند بچه ها زندگی در شرایط سخت را تجربه نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید