درخواست نخست وزیر موقت تایلند برای برگزاری انتخابات در تاریخ 3 آگوست

به گزارش کولو، خبرنگاران: نخست وزیر موقت تایلند بیان کرد که از کمیسیون برگزاری انتخابات خواسته است تا در تاریخ 3 آگوست (12 مرداد) انتخابات پارلمانی برگزار کند.

درخواست نخست وزیر موقت تایلند برای برگزاری انتخابات در تاریخ 3 آگوست

با سفر ارزان به تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از رویترز، تووی چاک چایکول‬ نخست وزیر موقت تایلند بیان کرد که از کمیسیون برگزاری انتخابات خواسته است تا مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ 3 آگوست (12 مرداد) را فراهم کند.

این در حالی است که نخست وزیر پیشین تایلند و کمیسیون انتخابات این کشور با برگزاری انتخابات سراسری در تاریخ 20 جولای (29 تیر) موافقت نموده بودند.

وی همچنین بیان کرد که حاضر است تا هر چه سریع تر برای حل بحران به وجود آمده در تایلند با رئیس ارتش این کشور دیدار کند.

پیش از این ژنرال پرایوت چان اوچا، فرمانده ارتش تایلند با تاکید بر لزوم تبادل نظر میان گروه های سیاسی در این کشور بیان کرد تا زمان بازگشت صلح و آرامش حکومت نظامی ادامه خواهد داشت.

وی این اقدام ارتش را در راستای بازگشت نظم و اعتمادسازی میان سرمایه گذاران پس از شش ماه ناآرامی و رکود مالی در این کشور بوده است.

فرمانده ارتش در ادامه تاکید نمود: ارتش با هر فردی که از سلاح استفاده نموده وبه غیرنظامیان آسیب برساند برخورد خواهد نمود.

ارتش تایلند همچنین دستور لغو فعالیت 10 شبکه تلویزیونی را به منظور حفظ ثبات و آرامش صادر نموده است. این شبکه ها هم توسط گروه های حامی و هم توسط گروه های مخالف دولت اداره می شوند.

تظاهرات کنندگان هوادار دولت و تحصن کنندگان در یکی از خیابان های بانکوک پایتخت تایلند، روز سه شنبه، بیان کردند نظامیان ارتش تجمع آنها را در راستای اجرای قانون حکومت نظامی به محاصره خود درآورده اند.

طی ماه های گذشته تنش های شدیدی بین دولت و مخالفان وجود داشته است. مخالفان خواهان انتقال دولت به یک دولت موقت یا ایجاد تغییرات در قانون اساسی هستند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 402

به "درخواست نخست وزیر موقت تایلند برای برگزاری انتخابات در تاریخ 3 آگوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نخست وزیر موقت تایلند برای برگزاری انتخابات در تاریخ 3 آگوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید