دورنمای روشن روابط تهران-قاهره، احتمال اقدام متقابل در واکنش به کانادا

به گزارش کولو، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دورنمای روابط جمهوری اسلامی ایران و مصر را پس از سقوط رژیم دیکتاتوری مبارک و انتخاب محمد مرسی روشن دانست.

دورنمای روشن روابط تهران-قاهره، احتمال اقدام متقابل در واکنش به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع خبرنگاران با در تشریح آینده روابط ایران و مصر گفت: از زمانی که رژیم دیکتاتوری حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر سرنگون شده و دولتی بر مبنای خواست و اراده مردم شکل گرفت، روابط ایران و مصر نیز به شکل تازه ای شروع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مصر با وجود مسائل سیاسی و مالی که دارد نیازمند زمان بیشتری برای اثبات دوستی با جمهوری اسلامی ایران است، دور نمای کلی روابط دو کشور را با روی کارآمدن دولت محمد مرسی مثبت دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین از سفر هیئتی از این کمیسیون به لیبی برای آزاد سازی اتباع ربوده شده کشورمان اطلاع داد و توضیح داد: طی روزهای آینده نخست وزیر فعلی لیبی از مجلس این کشور رای اعتماد خواهد گرفت که در این صورت ساختار سیاسی لیبی تغییر نموده و زمینه برای عزیمت هیئتی از ایران به این کشور آماده خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در ادامه با اشاره به اقدام کانادا مبنی بر تعطیلی سفارت این کشور در تهران اشاره نمود و با بیان اینکه تصمیم مشابه ای در این خصوص اتخاذ خواهد شد، اعلام کرد: اقداماتی این چنینی به دلیل زخم خوردگی کشورهای غربی از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس تهران است.

انتهای پیغام/س2

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 860

به "دورنمای روشن روابط تهران-قاهره، احتمال اقدام متقابل در واکنش به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورنمای روشن روابط تهران-قاهره، احتمال اقدام متقابل در واکنش به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید