دولت برزیل آمار کلی کرونا را منتشر نمی کند ، بولسونارو شدت شیوع کرونا را دست کم می گیرد

به گزارش کولو، دولت برزیل در اقدامی غیر معمول انتشار آمار کلی عفونت ها و مرگ های کرونا را متوقف کرد، اقدامی که منتقدان می گویند برای پنهان کردن میزان واقعی تلفات بیماری در این بزرگترین کشور آمریکای لاتین است.

دولت برزیل آمار کلی کرونا را منتشر نمی کند ، بولسونارو شدت شیوع کرونا را دست کم می گیرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش آسوشیتدپرس این اقدام دولت برزیل پس از ماه ها انتقاد کارشناسان از کم شماری شدید آمار کرونا و در موارد دستکاری در آن است که باعث می گردد شناخت میزان گستردگی همه گیری در این کشور هرگز ممکن نگردد.

آخرین آمار رسمی برزیل نشان می دهد که این کشور بیش از 34000 مرگ ناشی از ویروس کرونا ثبت نموده است که این کشوررا در رده سوم پس از آمریکا و بریتانیا قرار می دهد. برزیل همچنین 615 هزار مورد عفونت گزارش نموده است که این کشور 210 میلیون نفری- هفتمین کشور پرجمعیت دنیا را در رده دوم از لحاظ شمار عفونت پس از آمریکا قرار می دهد.

وزارت بهداشت فدرال برزیل روز آدینه 16 خرداد وب سایتی را که آمار روزانه، هفتگی و ماهانه عفونت ها را در ایالت های برزیل را نشان می داد، از کار انداخت. روز شنبه این سایت دوباره به کار افتاد اما شمار تجمعی عفونت ها در سطح ایالت ها و در سطح کشور دیگر در آن وجود نداشت. این سایت فقط شمار موارد عفونت در 24 ساعت گذشته را نشان می دهد.

جائیر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل به نوبه خود روز شنبه مدعی شد آمار کلی بیماری شرایط شیوع کرونا در کشور را نشان نمی دهد.

یکی از متحدان بولسونارو در مصاحبه ای با روزنامه او گلوبو در این کشور مدعی شد که بعضی از ایالت های این کشور آمار تقلبی به سازمان دنیای بهداشت می فرستند تا تلفات بیماری در کشور بالا نشان دهند.

کارلوس ویزارد، تاجری که انتظار می رود مقام بالایی در وزرات بهداشت به دست آورد، گفت دولت فدرال بازبینی برای معین دقیق تر تلفات انجام خواهد داد.

او گفت: آمار کنونی کرونا تخیلی و دستکاری شده است.

در مقابل شورای وزیران بهداشت ایالت های برزیل اعلام کردند که با سیاست های بولسونارو مقابله خواهند کرد. بولسونارو شدت همه گیری کرونا در برزیل را قبول ندارد و مانع کوشش های برای قرنطینه، منع رفت وآمد و فاصله گیری اجتماعی است و می گوید این اقدامات بیش از شیوع بیماری به اقتصاد ضربه خواهند زد

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 977

به "دولت برزیل آمار کلی کرونا را منتشر نمی کند ، بولسونارو شدت شیوع کرونا را دست کم می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت برزیل آمار کلی کرونا را منتشر نمی کند ، بولسونارو شدت شیوع کرونا را دست کم می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید