رئیس جمهوری تایوان رشد استفاده از انرژی اتمی را تقبیح کرد

به گزارش کولو، تهران - خبرنگاران - به دنبال برگزاری راهپیمایی بزرگ ضد انرژی اتمی در شهر تایپه پایتخت تایوان، رئیس جمهوری این کشور نیز با پیوستن به این راهپیمایی از مواضع مردم در تقبیح رشد استفاده از انرژی اتمی و ضرورت کارگیری انرژی های تجدید پذیر دفاع کرد.

رئیس جمهوری تایوان رشد استفاده از انرژی اتمی را تقبیح کرد

به گزارش رویترز، تسای اینگ ون، رئیس جمهوری تایوان با حضور در راهپیمایی روز یکشنبه مردم در خیابان های تایپه گفت، دولت در حال اجرا اقداماتی در جهت ترویج انرژی های تجدید پذیر و کاهش احتیاج به انرژی با منشاء فرآیندهای اتمی است.

وی اضافه کرد، هدف ما حذف انرژی اتمی و کاهش کربن است، ما به این اهداف می رسیم و تایوان برای این کشور 23 میلیونی با کمبود الکتریسیته بر نمی خورد.

ون در جمع مخالفین انرژی اتمی گفت، سال های گذشته مردم تایوان بر این باور بودند که بدون انرژی هسته ای تأمین برق در کشورشان غیرممکن است و تایوان شرایط توسعه انرژی های تجدید پذیر را ندارد اما بعد از کوشش های انجام شده ما توانستیم ثابت کنیم که بدون انرژی اتمی نیز می توان زندگی کرد.

حزب دموکرات رئیس جمهوری تایوان پیش از این نیز یکی از مخالفین جدی انرژی هسته ای بویژه ساخت چهارمین تأسیسات هسته ای در جزایر شمال تایپه بوده است.

به گفته انجمن اتمی جهانی، انرژی اتمی اکنون 15 درصد از انرژی برق تایوان را فراوری می نماید.

جزیره تایوان از سال 1949 و زمانی که رئیس دولت ملی گرای چین پس از شکست از کمونیست ها به این جزیره گریخت، مانند یک کشور مستقل عمل نموده است اما چین، همچنان تایوان را استانی از جدا شده خود می داند نه یک کشور مستقل و می خواهد که این بخش، زمانی مجدداً به طور کامل با سرزمین اصلی یعنی چین متحد گردد.

در سال های اخیر ادعای مالکیت چین بر تایوان به طور فزاینده ای شدت گرفته و حالا آن چه پکن درباره تایوان می گوید به یک مسئله کلیدی حاکمیت ملی مبدل شده است.

چین تأکید می نماید که کشورهای دیگر فقط می توانند با چین یا تایوان روابط دیپلماتیک داشته باشند، نه با هر دو کشور، به همین دلیل چندین متحد بین المللی تایوان برای ایجاد روابط با چین، روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع کردند.

سال گذشته، چین همچنین شرکت های هواپیمایی و هتل ها را وادار کرد که در وب سایت های خود تایوان را به عنوان بخشی از چین فهرست نمایند.

آساق**9473**1104**

منبع: ایرنا
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 189

به "رئیس جمهوری تایوان رشد استفاده از انرژی اتمی را تقبیح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری تایوان رشد استفاده از انرژی اتمی را تقبیح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید