روسیه: آمریکا تصمیمی برای تمدید استارت جدید ندارد

به گزارش کولو، معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت، دولت فعلی آمریکا تصمیم گرفته معاهده کنترل تسلیحاتی استارت جدید را تمدید نکند.

روسیه: آمریکا تصمیمی برای تمدید استارت جدید ندارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی مطرح نمود، طرف آمریکایی به وضوح پیشنهاد روسیه برای تمدید این معاهده را ناراحت و حتی غیرقابل قبول تلقی می نماید.

این اظهارات یک هفته بعد از آن مطرح شدند که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از بابت اینکه نه دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا و نه جو بایدن، رئیس جمهور منتخب این کشور احتمالا هیچ پیشنهاد اساسی به روسیه در قبال این معاهده استراتژیک به رغم نفع داشتن تمدید آن برای همه، نخواهند داد اظهار نگرانی کرد.

ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد تمدید این توافق که در ماه فوریه منقضی می گردد برای مدت یک سال دیگر بدون شرایط و بحث درباره تمامی مسائل مربوط به کنترل تسلیحات در طی آن سال را عنوان کرد.

معاهده استارت جدید که در سال 2010 امضا شد، تنها معاهده کاهش تسلیحاتی فعلا معتبر میان آمریکا و روسیه است. این معاهده در فوریه 2021 منقضی می گردد اما واشنگتن هنوز تصمیمی رسمی برای تمدیدش اعلام نکرده است.

مسکو در ابتدا اصرار به تمدید پنج ساله این معاهده داشت در حالی که آمریکا حامی رها ساختن استارت جدید و به جایش امضای یک معاهده جدید بود اما بعدا پیشنهاد تمدید معاهده فعلی برای یک سال دیگر تحت بعضی شرایط را داد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 25 آذر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1319

به "روسیه: آمریکا تصمیمی برای تمدید استارت جدید ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: آمریکا تصمیمی برای تمدید استارت جدید ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید