زرگر پس از خداحافظی از دنیای داوری: نمی خواستم سر نخواستنم دعوا گردد

به گزارش کولو، یکی از داوران با سابقه فوتبال ایران تصمیم گرفت از دنیای داوری خداحافظی کند.

زرگر پس از خداحافظی از دنیای داوری: نمی خواستم سر نخواستنم دعوا گردد

به گزارش خبرنگاران، حسین زرگر یکی از داوران با سابقه لیگ هجدهم با مشورت با پیشکسوتان داوری و با توجه به تحقیقات شخصی تصمیم گرفت از دنیای داوری خداحافظی کند و از این پس به عنوان ناظر در جامعه داوری فوتبال ایران حضور داشته باشد.

وی در گفت وگو با خبرنگاران، درباره این تصمیمش اظهار کرد: با مشورتی که با بزرگان و پیشکسوتان جامعه داوری داشتم تصمیم گرفتم که از این حرفه خداحافظی کنم زیرا فکر می کردم زمان آن رسیده بود. به هر حال داوران جوان زیادی اکنون در صف هستند که در بالاترین سطح فوتبال ایران سوت بزنند. همچنین در استان من داوران خوبی هستند که می خواهم فرصت را به آنها بدهم تا خودی نشان دهند و از لحاظ پیشرفت کاری از من هم بالاتر بروند. به نظر من گاهی ضروری است پیشکسوتان داوری چنین فداکاری هایی را برای داوران جوان و برای پیشرفت آنها انجام دهند.

زرگر ادامه داد: زمان خداحافظی من فرا رسیده بود و دوست داشتم موقعی داوری را کنار بگذارم که در شرایط خوبی باشم و به قول معروف در وضعیتی نسبت به اوج خداحافظی کنم. دوست نداشتم بر سر نخواستنم دعوا باشد و موقعی که دیگران بخواهند دو دل باشند که از من استفاده نمایند یا نه. سوت و پرچم را کنار بگذارم.

او درباره فشارهایی که در چند وقت اخیر بر روی داوری کشور بود و همچنین لزوم استفاده از سیستم یاری داور ویدئویی (VAR) توضیح داد: این اواخر فشار روی داوران ما زیاد شده بود که فکر نمی کنم فشارهای درستی بود. به هر حال وظیفه یک داور است که به صورت منصفانه عملکرد 22 نفر را قضاوت کند. زیرا خود این داور است که توسط 22 میلیون نفر قضاوت می گردد. داوران ما از جمله من یاد گرفته ایم حق خوری نکنیم و این مساله که ما را به تیم های رنگی نسبت می دهند را نادیده بگیریم زیرا این موضوعات صحت ندارد. داوری کار ظریفی است و احتیاجمند دقت و کوشش زیاد است و تمام کسانی که این وظیفه را قبول می نمایند نهایت کوشش خود را در این راستا انجام می دهند که من هم از این قاعده مستثنی نبودم.

زرگر ادامه داد: کشور و فوتبال ما به VAR احتیاج دارد اما اگر بخواهم صادقانه بگویم حتی تا یکی دو سال آینده هم از داشتن آن محروم خواهیم بود. زیرا زیرساختی در باشگاه ها و استادیوم هایمان برای استفاده از این تکنولوژی داوری وجود ندارد. هنوز مالکیت استادیوم ها معین نیست و باشگاه های ما عزم جدی برای استفاده از یاری داور ویدئویی ندارند. زیرا اگر این طور بود باید به فدراسیون فوتبال یاری می کردند و با پرداخت هزینه های این سیستم فدراسیون فوتبال را مجاب می کردند تا از آن در استادیوم هایشان استفاده گردد.

او همچنین در خاتمه ضمن تقدیر از کسانی که در راستا پیشرفت داوری او حضور داشتند گفت: من باید تشکر ویژه ای از خانواده خود انجام دهم که بارها برنامه هایشان نظیر مسافرت ها و مهمانی ها را به خاطر من لغو کردند. در خیلی از مواقع نتوانستم در کنارشان باشم و به خاطر شغلم تحت فشار قرار گرفتم. همچنین از پیشکسوتان و بزرگان داوری که در این راه مرا یاری کردند و مرا مشورت دادند کمال تشکر را دارم و خوشحالم که از این پس و در مسند نظارت در کنار برخی از آنها خواهم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 238

به "زرگر پس از خداحافظی از دنیای داوری: نمی خواستم سر نخواستنم دعوا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زرگر پس از خداحافظی از دنیای داوری: نمی خواستم سر نخواستنم دعوا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید