سفر رئیس جمهور پاکستان به چین تاکید بر توسعه راهروی مالی دو کشور است

به گزارش کولو، سفیر پاکستان در چین با اشاره به سفر رئیس جمهور این کشور به پکن گفت که سفر ممنون حسین تاکیدی بر توسعه و پیشرفت سریع پروژه 46 میلیارد دلاری چین در پاکستان است.

سفر رئیس جمهور پاکستان به چین تاکید بر توسعه راهروی مالی دو کشور است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ممنون حسین رئیس جمهور پاکستان در سفر چهار روزه به پکن در گفت وگو با شی جین پینگ رئیس جمهور چین روابط دو جانبه سیاسی، اقتصادی و استراتژیک را آنالیز خواهند کرد.

همچنین رئیس جمهور پاکستان در این سفر با نخست وزیر اجرایی و عضو کمیته دائمی دفتر سیاسی حزب کمونیست چین ملاقات خواهد نمود.

مسعود خالد سفیر پاکستان در چین در این باره گفت: سفر رییس جمهور تاکیدی بر توسعه و پیشرفت سریع راهروی اقتصادی چین و پاکستان

مقامات پکن و اسلام آباد در سفر رئیس جمهور چین به اسلام آباد، علاوه بر 32 توافقنامه راهرو اقتصادی چین و پاکستان، 51 توافقنامه دیگر را نیز به امضا رساندند.

ارتش پاکستان بیش از 10 هزار نیرو برای امنیت 15 هزار کارمند چینی پروژه های راهرو اقتصادی چین و پاکستان اختصاص داده است که رهبری این نیروها را ارتش این کشور به عهده دارد.

رقابت اقتصادی با هند

سفر رئیس جمهور پاکستان به چین در حالی صورت می گیرد که این کشور علاوه بر زمینه سیاسی، هرگز نمی خواهد عرصه را از لحاظ اقتصادی به هند رقیب خود ببازد.

روز گذشته مجمع اتاق های بازرگانی و صنعتی هند (Assocham) به دولت این کشور پیشنهاد نموده که با پشت سرگذاشتن پاکستان، برای واردات گاز طبیعی ایران اقدام کند.

بر اساس پیشنهاد مجمع اتاق های بازرگانی و صنعتی هند، لغو تحریم های غرب علیه ایران فرصت بزرگ هند برای انتقال گاز طبیعی از کشورمان به بندر پوربندر در ایالت گجرات است.

این در حالی است که پروژه های دیگر چند جانبه ای ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند (TAPI) و خط لوله گاز صلح ایران، پاکستان و هند (IPI) نیز مطرح هستند.

اما پاکستان بدون تأمین اقتصادی چین قادر به تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان نیست، زیرا هزینه این خط لوله رقمی هنگفت بالغ بر 2 میلیارد دلار است.

چین احتمالاً 85 درصد از هزینه 2 میلیارد دلاری ساخت ترمینال ال ان جی در گوادر و ساخت یک خط لوله 700 کیلومتری به سایر مناطق را تأمین خواهد نمود.

انتظار می رود این پروژه ال ان جی در اکتبر سال جاری شروع گردد و ساخت آن 30 ماه به طول بینجامد. وزیر نفت پاکستان گفت: همان پروژه وقتی زمان آن برسد تبدیل به خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان خواهد شد.

گوادر در مرکز راهروی اقتصادی چین و پاکستان واقع شده است که این شهر بندری را به وسیله شبکه ای از بزرگراه ها، خطوط ریلی و خطوط لوله به منطقه خودمختار ژینجیانگ متصل می نماید.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 623

به "سفر رئیس جمهور پاکستان به چین تاکید بر توسعه راهروی مالی دو کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر رئیس جمهور پاکستان به چین تاکید بر توسعه راهروی مالی دو کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید