ظریف: این آخرین فرصت اروپا برای حفظ برجام است، مذاکره مجدد درباره برجام موضوعیت ندارد

به گزارش کولو، وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری خاطرنشان کرد که در نشست مجازی امروز به طرف های اروپایی برجام هشدار داده است که این آخرین فرصت آنها برای حفظ برجام است.

ظریف: این آخرین فرصت اروپا برای حفظ برجام است، مذاکره مجدد درباره برجام موضوعیت ندارد

با ما سفر کنید و با لیست قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب با انتشار پیغام هایی در توئیتر نکاتی را در مورد نشست مجازی امروز وزرای خارجه کشورهای عضو برجام متذکر شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ظریف ابتدا در پیغامی توئیتری گفت: در نشست وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در برجام، من تأکید کردم که: 1. این آخرین فرصت تروئیکای اروپایی، اتحادیه اروپا برای حفظ برجام است؛ 2. آمارهای تجاری ایران ـ اتحادیه اروپا از 2014 تا 2019 نشان می دهد که تروئیکای اروپایی، اتحادیه اروپا به شدت از تعهدات برجامی خود عدول نموده اند؛ 3. تروئیکای اروپایی نیز مانند آمریکا مسئول زیان های غیرقابل جبران واردشده به ایرانی ها هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان در توئیت دیگری ادامه داد: 4. زمان بندی برجام از این توافق جدا نیست. مذاکره مجدد اصلاً موضوعیت ندارد؛ 5. بحران ها و تسلیحات منطقه ما اغلب از آمریکا و تروئیکای اروپایی وارد می شوند ولی ما به صورت جمعی تصمیم گرفتیم که این مسائل را از موضوع بحث خارج کنیم؛ 6. دموکراسی ها نمی توانند از دولت ایران بخواهند که از مصوبه مجلس تخطی کند.

ظریف در توئیت سوم خود اضافه کرد: و آخرین مورد که البته کم اهمیت ترین مورد نیست: 7. همه باید به اجرای مؤثر برجام بازگردند. هرگاه آمریکا و تروئیکای اروپایی وظایف خود را انجام دهند، ایران به سرعت اقدامات جبرانی که در پاسخ به خروج غیرقانونی آمریکا از برجام ـ و تخلفات آشکار تروئیکای اروپایی ـ انجام داده است را به عقب باز خواهد گرداند. مردم ایران باید اثرات برطرف تحریم ها را احساس نمایند.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1397

به "ظریف: این آخرین فرصت اروپا برای حفظ برجام است، مذاکره مجدد درباره برجام موضوعیت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: این آخرین فرصت اروپا برای حفظ برجام است، مذاکره مجدد درباره برجام موضوعیت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید