عراق، تاکید حکیم بر پایبندی رهنمودهای مرجعیت و تسریع در انتخاب نخست وزیر جدید

به گزارش کولو، رهبر جریان حکمت ملی عراق با صدور پیامی ضمن تاکید بر پایبندی به رهنمودهای مرجعیت عالیقدر تشیع، خواستار تسریع در انتخاب رئیس دولت انتقالی عراق شد.

عراق، تاکید حکیم بر پایبندی رهنمودهای مرجعیت و تسریع در انتخاب نخست وزیر جدید

با همراهی تور عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دفتر اطلاع رسانی جریان حکمت ملی، سید عمار حکیم در این بیانیه با تاکید بر سخنان مرجعیت عالیقدر تشیع در خطبه های نماز جمعه امروز در محکومیت هر گونه خشونت، تخریب و آسیب زدن به اموال دولتی و خصوصی که هیچ مجوز قانونی و شرعی ندارد، از دستگاه قضایی خواست همه کسانی که در اقدامات خشونت آمیز، تخریب، قتل و ربایش دست داشته اند، مورد بازخواست قرار دهد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه از تظاهرات کنندگان مسالمت جو و نیروهای امنیتی خواست برای جداسازی عناصر نفوذی که به دنبال به انحراف کشاندن فرایند مسالمت آمیز تظاهرات اصلاح طلبانه هستند، تلاش و همکاری کنند.

وی با قدردانی از نقش عشایر عراق در خاموش کردن آتش فتنه ها و حمایت از صلح و ثبات داخلی، حمایت خود را از نیروهای مسلح در انجام مسئولیت ملی خود در حفظ امنیت تظاهرات کنندگان و محافظت از اموال عمومی و خصوصی اعلام نمود.

سید عمار حکیم در پایان از همگان خواست در انتخاب رئیس دولت انتقالی عراق که آراسته به ویژگی هایی چون پاکدستی و استقلال عمل باشد تسریع کنند. وی همچنین تاکید کرد که انتخاب این فرد باید به دور از هر گونه مداخله خارجی صورت بگیرد و همه طرف ها باید در فعالیت ها برای تصویب قانون منصفانه و عادلانه انتخابات و بسترسازی برای برگزاری انتخابات زودهنگام شتاب بخشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 601

به "عراق، تاکید حکیم بر پایبندی رهنمودهای مرجعیت و تسریع در انتخاب نخست وزیر جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تاکید حکیم بر پایبندی رهنمودهای مرجعیت و تسریع در انتخاب نخست وزیر جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید