عراق، تدابیر شدید برای مقابله با کرونا؛ درخواست برهم صالح از مردم

به گزارش کولو، رئیس جمهور عراق خواهان همکاری مردم این کشور با دستگاههای امنیتی برای عبور از بحران کرونا شد.

عراق، تدابیر شدید برای مقابله با کرونا؛ درخواست برهم صالح از مردم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه الفرات، برهم صالح گفت : از فرصت مبارک مبعث شریف نبوی استفاده می کنم تا با شما درباره آخرین تحولاتی که با هم در نتیجه خطر شیوع ویروس کرونا زندگی می کنیم، سخن بگویم که سازمان بهداشت جهانی آن را وبای همه گیری خوانده که بشریت را تهدید می نماید و چالشهایی که این ویروس برای زندگی شهروندان به ویژه سالخوردگان و افراد دارای بیماری های زمینه ای به همراه دارد.

وی اضافه نمود همانطور که متاسفانه طی روزهای گذشته شاهد افزایش قابل ملاحظه آمار مبتلایان در نتیجه اختلاط و تجمع در اماکن عمومی و عدم درک خطر این وبا و پیامدهایش بودیم، با وجودی که مقامات دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان و مقامات محلی در استانها اقدامات فوق العاده ای را برای مهار ابتلا به این ویروس همچون بستن مرزها و منع آمد و شد و بستن اماکن تجمع و مطلع سازی در مورد نظافت و رعایت بهداشت اتخاذ کردند و نیز مراجع دینی وشخصیتهای سیاسی، اجتماعی ، فرهنگی و رسانه ای از این اقدامات حمایت کردند که از آنها تشکر می کنیم، اما همچنان منتظر مطلع سازی بیشتر در مورد نحوه تعامل با این وبای جهانی و پیامدهایش با تکیه بر مسئولیت پذیری همه بدون هرگونه استثنایی هستیم.

تدابیر شدید برای مقابله با کرونا

خبر دیگر اینکه وزارت کشور عراق از اتخاذ تدابیر و اقدامات سرسختانه و شدیدی برای رویارویی با بحران کرونا اطلاع داد.

روز دوشنبه نشست فراگیری به ریاست یاسین طاهر الیاسری وزیر کشور و با حضور مسئولان این وزارتخانه برای آنالیز تدابیر مربوط به مقابله با ویروس کرونا برگزار گردید.

طی این نشست، نقش وزارت کشور در مبارزه با ویروس کرونا و طرحهای آماده شده از سوی دستگاههای مختلف و به طور معین نقش وزارت کشور در زمینه ضدعفونی و گندزدایی و مطلع سازی در مورد خطر این ویروس و نحوه پیشگیری از آن آنالیز شد.

وزیر کشور عراق بر ضرورت پایبندی کامل دستگاههای امنیتی به اجرای تصمیم منع آمد و شد در تمام استانها با هماهنگی فرماندهی عملیات با در نظر دریافت تسهیل موارد انسانی و اورژانسی تاکید نمود.

الیاسری همچنین بر اهمیت اجازه ندادن به برگزاری هرگونه تجمعات و بستن رستورانها و قهوه خانه ها و بازخواست صاحبان خودروهایی که منع آمد و شد را نقض می نمایند و نیز نظارت گسترده بر قیمت مواد غذایی و بازداشت متخلفان تاکیدکرد.

مسئولان بهداشتی عراق از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 290 نفر و فوت 24 نفر از آنها تا روز دوشنبه اطلاع داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 909

به "عراق، تدابیر شدید برای مقابله با کرونا؛ درخواست برهم صالح از مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تدابیر شدید برای مقابله با کرونا؛ درخواست برهم صالح از مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید