غسان سلامه: اعضای شورای امنیت تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند

به گزارش کولو، نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی از نقض تحریم تسلیحاتی این کشور توسط اعضای شورای امنیت سازمان ملل اطلاع داد.

غسان سلامه: اعضای شورای امنیت تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الوسط- لیبیا، غسان سلامه نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لیبی در ارتباط با ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل از ورود تسلیحات نظامی به لیبی گفت: متاسفانه نقض تحریم تسلیحاتی لیبی محدود به بازیگران منطقه ای نمی گردد بلکه اعضای شورای امنیت هم این تحریم تسلیحاتی را نقض می نمایند.

وی با ابراز نگرانی از دخالت کشورهای بیگانه در تحولات لیبی گفت: به دنبال امضای توافقنامه طرابلس - آنکارا تنش نظامی در لیبی افزایش یافت. آمادگی ترکیه برای اعزام نظامیان خود به لیبی نشان می دهد، این کشور از نیروهای دولت وفاق ملی حمایت می نماید البته بعضی کشورها نیز نیروهای وابسته به ژنرال حفتر را مورد حمایت خود قرار داده اند. آنها هواپیماهای بدون سرنشین در اختیار این نیروها قرار داده اند به گونه ای که استفاده از پهبادها و جنگنده ها طی روزهای اخیر افزایش قابل توجهی یافته است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور درباره مزدورانی که در جنگ طرابلس شرکت دارند، گفت: این مزدوران دارای ملیت های مختلفی از جمله روس هستند که در کنار نیروهای وابسته به حفتر می جنگند البته گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهند احتمالا مزدورانی از سوریه به لیبی منتقل شده اند تا از نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی حمایت نمایند.

چندی قبل رئیس جمهور ترکیه گفته بود حدود 5 هزار مزدور سودانی و روس در کنار نیروهای وابسته به حفتر در جنگ طرابلس حضور دارند. در واکنش به این سخنان رجب طیب اردوغان، ارتش سودان بیان کرد: هیچ نظامی عضو این ارتش در جنگ لیبی شرکت ندارد و خارطوم از هیچ یک از طرف های درگیر در این جنگ حمایت نمی نماید.

غسان سلامه با اشاره به وخیم شدن اوضاع لیبی طی هفته های اخیر گفت: از کوشش ها برای کاستن بحران لیبی و تشویق طرف های درگیر در آن به استفاده از راهکارهای سیاسی ناامید شده ام. تنها ابرازی که در اختیار داریم، قطعنامه شورای امنیت است که طی آن از طرف های متخاصم خواسته شده است به درگیری های داخلی لیبی خاتمه دهند.

الوسط لیبیا در خبر دیگری نوشت: مصر از اتحادیه عرب خواسته است امروز نشست اضطراری در مورد تحولات لیبی برگزار کند.

معاون دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به آمادگی ترکیه برای اعزام نظامیان خود به لیبی گفت: دخالت کشورهای غیر عربی در تحولات لیبی قابل پذیریش نیست و ما در این نشست خواهان عدم دخالت کشورهای بیکانه در امور لیبی می شویم و می خواهیم آنها اجازه دهند بحران این کشور به وسیله مذاکرات لیبی- لیبی حل و فصل گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 690

به "غسان سلامه: اعضای شورای امنیت تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غسان سلامه: اعضای شورای امنیت تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید