قیمت نفت بالاتر از 62 دلار تثبیت شد

به گزارش کولو، قیمت های نفت که با نگرانی در خصوص کند شدن اقتصاد دنیا تحت فشار قرار داشت، با افزایش احتمال تمدید کاهش فراوری اوپک، تقویت شد و توانست بالاتر از 62 دلار تثبیت گردد.

قیمت نفت بالاتر از 62 دلار تثبیت شد

مهر به نقل از رویترز نوشت: در سرانجام معاملات روز سه شنبه 21 خردادماه، قیمت های نفت که با نگرانی در خصوص کند شدن اقتصاد دنیا و کاهش تقاضای نفت، تحت فشار قرار داشت، با افزایش احتمال تمدید کاهش فراوری اوپک، تقویت شد و توانست بالاتر از 62 دلار تثبیت گردد.

بازارهای دنیای همچنین منتظر اعلام هفتگی میزان ذخایر انبارهای نفت آمریکا هستند که طبق پیش بینی های کارشناسان احتمالاً از رکورد 2 ساله خود 500 هزار بشکه کاهش خواهد یافت.

داده های مؤسسه سوخت آمریکا قرار بود سه شنبه منتشر گردد و داده های رسمی دولت هم چهارشنبه شب اعلام می شوند.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام برنت روز سه شنبه بدون تغییر نسبت به قیمت بسته شده قبلی بدون تغییر ماند و در 62.29 دلار تثبیت شد.

قیمت پیش خرید هر بشکه نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا هم با 1 سنت افزایش، به 53.27 دلار رسید.

هر دو شاخص برنت و دابلیوتی آی، نسبت به رکورد سال جاری خود که در ماه آوریل ثبت نموده بودند با 20 درصد سقوط روبرو شده اند.

با تداوم جنگ تجاری بین آمریکا و چین، نگرانی در خصوص کند شدن اقتصاد دنیا و کاهش تقاضای نفت، تأثیر سنگینی بر حال وهوای بازارهای دنیای نفت گذاشته است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا جدیدترین پیش بینی خود از رشد تقاضای نفت در سال 2019، را 160 هزار بشکه در روز کاهش داد و آن را به 1.22 میلیون بشکه در روز رساند.

وزیر انرژی روسیه، الکساندر نواک، روز گذشته گفت که همچنان این ریسک وجود دارد که فراورینمایندگان، نفت زیادی فراوری نمایند و قیمت های نفت سقوط نمایند. این اظهارات، امیدها برای اینکه مسکو از تمدید توافق کاهش فراوری حمایت کند را افزایش داد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 228

به "قیمت نفت بالاتر از 62 دلار تثبیت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت بالاتر از 62 دلار تثبیت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید