لایحه بودجه سال 98 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد

به گزارش کولو، به گزارش خبرنگاران، شورای شهر قزوین سه شنبه شب در تالار مردم تشکیل جلسه داد تا پس از دریافت لایحه بودجه سال آینده توضیحات شهردار را استماع کند.

لایحه بودجه سال 98 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد

علی صفری قبل از تقدیم بودجه اظهارداشت: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی امیدواریم با وحدت و همدلی بتوانیم در راستا حفظ ارزشهای انقلابی همچون گذشته گام برداریم.

وی اعلام کرد: لایحه بودجه سال آینده شهرداری قزوین بر اساس 5 سند فرادستی تهیه شده که توسعه کشور در افق 1404، برنامه 5 ساله دوم توسعه شهرداری، لایحه برنامه ششم توسعه کشور، سند بودجه کل کشور و بودجه شهرداری از آن جمله است.

صفری توضیح داد: برای اینکه این بودجه درست تبیین گردد باید اطلاعات درستی از بودجه کشور داشته باشیم تا در بخش های مختلف مانند بافت فرسوده، ترافیک، اجرای طرح ها بتوانیم درست عمل کنیم.

بودجه شهرداری به سمت انضباط اقتصادی می رود

وی اضافه نمود: بودجه شهرداری براساس شاخص بودجه تلفیقی شهرداری و سازمانهاست که به سمت نظم و انضباط اقتصادی خواهیم رفت.

شهردار قزوین با بیان بعضی ویژگی های بودجه سال آینده توضیح داد: ما در شهرداری مدیر درآمد داریم اما مدیر هزینه نداریم و با این بودجه یک حسابداری خزانه و کمیته تخصیص ایجاد می گردد که هزینه ها پالایش خواهد شد و شورا می تواند هر لحظه تفریق بودجه را در اختیار داشته باشد و شاهد شفاف سازی حسابهای اقتصادی خواهیم بود.

وی گفت: شاخص دیگر بودجه 98 شهرداری قزوین برنامه ای بودن آن است و همه پروژه ها معین شده که سال اول چقدر پیشرفت دارد و تا انتها برنامه به کجا می رسد.

شهردار قزوین یادآورشد: بودجه سال آینده براساس عملکرد نوشته و تنظیم شده است و سعی نموده ایم به نقاط کم برخوردار توجه بیشتری گردد و در این میان به زیرساختهای شهری خیلی یاری شده است.

71 درصد بودجه سال آینده عمرانی است

وی اضافه نمود: 71 درصد بودجه سال آینده شهرداری قزوین عمرانی و 31 درصد جاری است و در اعتبارات بعضی از سازمانها مانند آتش نشانی با رشد 131 درصدی روبرو هستیم.

صفری اعلام کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام از دیگر ویژگی های بودجه سال 98 شهرداری است برای نمونه پل امام رضا در دستور افتتاح در دهه فجر قرار گرفته است و فاز دوم ساختمان حکم آباد شروع می گردد و فقط چند پروژه سرمایه گذاری باقی می ماند.

بودجه 783 میلیارد تومانی شهرداری قزوین

وی اضافه نمود: بودجه سال آینده شهرداری قزوین به مبلغ 783 میلیارد تومان بسته شده که 553 میلیارد تومان بخش عمرانی با دو درصد رشد و 230 میلیارد تومان جاری با دو درصد کاهش است.

شهردار قزوین اعلام کرد: در مجموع شاهد افزایش28 درصدی بودجه سال آینده نسبت به سال جاری هستیم.

تحقق 58 درصدی درآمدهای شهرداری با کد، 78 درصد بدون کد

صفری گفت: تحقق بودجه با کدهاست و بدون کد 78 درصد و با لحاظ کردن کدها حدود 58 درصد است.

وی یادآورشد: کدهای خاص و سایر به منابعی گفته می گردد که در اختیار ما نیست و در دست دولت است مثل ارزش افزوده یا یاری به حمل و نقل ریلی لذا ما روی آنها تمکز نمی کنیم چون در اختیار شهرداری نیست و باید فقط روی منابع خود حساب کنیم.

یک بخش وتم است. سال قبل وام نگرفتیم. در کد خاص 50 میلیارد گرفته شده البته وام برای شهردار قزوین اظهارداشت: یک بخش هم تسهیلات بانکی است که برای اجرای پروژه های عمرانی خوب است اما هنوز به نقطه فشار نرسیده ایم و فعلا وام نگرفته ایم اما برای سال 98 این عدد دیده شده و بخشی هم در اتوبوسرانی است که حدود 50 میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفته ایم.

وی اضافه نمود: از محل فروش زمین هم 150 میلیارد تومان پیش بینی شده که سعی کردیم در بودجه میزان زمینی که قرار شده فروخته گردد از عدد پیش بینی شده کمتر باشد.

شهردار قزوین اعلام کرد: تملک امامزاده حسین، طرح شهید انصاری، ادامه پل امام رضا(ع) در برنامه بودجه دیده شده که حتما باید اجرایی گردد و حفظ باغستان هم با جدیت در دستور کار است.

نگران بدهی 360 میلیارد تومانی شهرداری به بانک هستیم

صفری در ادامه در پاسخ به سوال سعید دقیقی عضو شورا در مورد وضعیت بدهی شهرداری قزوین به بانک عامل هم گفت: نگران بدهی 360 میلیارد تومانی به بانک هستیم که بخشی اوراق مشارکت و بخشی وامهای پیمانکاران طرف شهرداری است که دچار مسائل جدی شده اند.

وی اعلام کرد: بخشی از بدهی پیمانکاران باید با تهاتر حل شده و بخشی از زمینهای واگذار شده که هنوز وام آنها کسر نشده تا انتها ابن ماه باید معین تکلیف گردد و راه حل بدهیم و بخشی از وام هم باید استمهال گردد و کوشش می کنیم بدهی پیمانکاران در سال 98 تسویه گردد.

شهردار قزوین توضیح داد: سهم پروإه های بودجه شامل 25 درصد در خدمات شهری، 25 درصد در ترافیک شهری، عمرانی 28 درصد، شهرسازی 5 درصد، برنامه ریزی 2 درصد، تملک 5 درصد، فرهنگ 5 درصد، حوزه شهردار 5 درصد است.

صفری در ادامه این جلسه لایحه بودجه 783 میلیارد تومانی سال آینده شهرداری قزوین را تقدیم رئیس شورای اسلامی شهر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 140

به "لایحه بودجه سال 98 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایحه بودجه سال 98 شهرداری قزوین تقدیم شورا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید