ماسک بدون تهویه در پیشگیری از کرونا در مغازه ها و ادارات کافی نیست

به گزارش کولو، خبرنگاران/لرستان یک متخصص بیماری های عفونی گفت: ماسک بدون تهویه در پیشگیری از کرونا ویروس در مغازه ها و ادارات کافی نیست.

ماسک بدون تهویه در پیشگیری از کرونا در مغازه ها و ادارات کافی نیست

دکتر محمدرضا ناظر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ماسک در محیط های بسته به تنهایی کافی نیست و حتما باید برای پیشگیری از عفونت های تنفسی مانند کرونا ویروس و تهویه مناسب در محیط های بسته وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: فردی که وارد اتاق کارمند و یا مغازه ای می گردد در اثر سرفه، عطسه و یا تنفس ترشحاتی را به طرف مقابل در فاصله دو متری پرتاب می نماید که در این فاصله کسی قرار داشته باشد امکان انتقال تنفسی وجود دارد.

این متخصص بیماری های عفونی اضافه نمود: بعد از دو متر نیز ممکن است ترشحات روی سطوح و لباس بریزد و قدرت پاک کردن آنها را نداشته باشیم و انتقال تماسی را افزایش می دهیم.

ناظر گفت: مقداری از این ترشحات هم ممکن است در فضای اتاق در محیط بسته قرار گیرد که برای جلوگیری از این مهم باید در داخل اتاق یا مغازه تهویه فشار مثبت(مانند کولر) قرار داد تا هوا از داخل اتاق و مغازه به بیرون انتقال داده گردد.

وی با اشاره به اینکه بهتر است مشتری یا ارباب رجوع وارد مغازه یا اتاق کارمند نگردد و خدمات از پشت درب یا پنجره ارائه گردد، مطرح نمود: در طبقات دوم و سوم پاساژها و ادارات، باز مانند قبل از پشت درب خدمات ارائه گردد و مشتری و ارباب رجوع وارد اتاق و مغازه نگردد و در داخل اتاق و مغازه تهویه فشار مثبت و در داخل راهروها تهویه فشار منفی(هواکش بسیار قوی) برقرار گردد.

این متخصص بیماری های عفونی با تاکید براینکه در محیط های بسته ماسک به تنهایی پاسخگو نیست، توضیح داد: در این محیط ها ماسک و تهویه لازم و ملزوم یکدیگرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1008

به "ماسک بدون تهویه در پیشگیری از کرونا در مغازه ها و ادارات کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک بدون تهویه در پیشگیری از کرونا در مغازه ها و ادارات کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید