معاون میراث فرهنگی کشور، درگذشت مجسمه ساز پیش کسوت را تسلیت گفت

به گزارش کولو، معاون میراث فرهنگی کشور در پیامی درگذشت مرحوم ناصر هوشمند وزیری مجسمه ساز پیش کسوت ایران را به جامعه هنری کشور تسلیت گفت.

معاون میراث فرهنگی کشور، درگذشت مجسمه ساز پیش کسوت را تسلیت گفت

به گزارش خبرنگاران در پیغام تسلیت محمدحسن طالبیان آمده است:

فقدان استاد ناصر هوشمند وزیری، مجسمه ساز پیش کسوت و موسس و مدیر باغ موزه وزیری ضایعه بزرگی برای عرصه هنرهای تجسمی کشور محسوب می گردد. هنرمند فرهیخته ای که قریب به نیم قرن از زندگی پربار خویش را صرف کسب دانش، مهارت و اعتلابخشی به هنر ارزنده و ماندگار مجسمه سازی کرد. 300 اثر برجای مانده از مرحوم وزیری که هریک در گوشه ای از این سرزمین هنرپرور، موزه و میدان و بوستانی را مزین کرده است، به خوبی نشان از توفیق یک هنرمند متعهد در احراز رسالت اجتماعی اوست. او که در کار خود نمونه ای شاخص و شاخص و یکی از برجسته ترین هنرمندان معاصر ایران است، دانش کلاسیک را با دانسته های روزآمد هنر درآمیخت و آثاری خلق کرد که بی تردید بخشی از میراث هنری این مرز و بوم است. درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده محترم آن مرحوم، جامعه هنری کشور و دوستدارانش تسلیت می گویم. یادش همیشه در یادها ماندگار و راه روشنش مستدام و پررهرو باد.

از ناصر هوشمند وزیری بیش از 300 مجسمه به جا مانده که 50 مجسمه آن در پارک جمشیدیه تهران برپا شده است. از مجسمه های هوشمند وزیری می توان به مجسمه سفالگر در لالجین همدان، مجسمه سردار جنگل در اهواز و مجسمه بوعلی سینا در ماهشهر اشاره نمود. مجسمه های وی در پارک ساعی، پارک باراجین قزوین، قلعه فلک الافلاک و موزه رختشویشخانه زنجان نیز دیده می شوند.

آن هنرمند فقید همچنین به همت خود و با استفاده از وسایل دورریختنی در منطقه لواسانات موزه ای را ایجاد کرد و آثار طراحی شده در این باغ موزه از داستان های شاهنامه فردوسی و فولکلور ایران و فرهنگ اصیل و سنتی ایرانی برگرفته شده است.

استاد ناصر هوشمند وزیری در سن 73 سالگی به علت سکته قلبی درگذشت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 302

به "معاون میراث فرهنگی کشور، درگذشت مجسمه ساز پیش کسوت را تسلیت گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون میراث فرهنگی کشور، درگذشت مجسمه ساز پیش کسوت را تسلیت گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید