منظور از وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟

به گزارش کولو، کسانی که در ساخت و ساز ساختمانی فعالیت دارند حتما به ضوابط و مقررات شهرداری اشراف کاملی دارند.

منظور از وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام گروه وکلای پارسا، وجود وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری برای حل مسائل و مسائل ساختمانی واجب است. چون ظاهرا در فعالیت ساخت بنا و ساختمان مهم ترین مرجع رسیدگی و نظارت به ساختمان سازی است.

گروه وکلای پارسا با در اختیار داشتن وکلای مجرب در زمینه وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری از بهترین ها در حیطه کاری خود می باشند که با داشتن تجربه کافی در این زمینه قطعا به فعالان در حوزه ساخت بنا مشاوره های عالی ارائه خواهند داد.

کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟

کمیسیون ماده 100 شهرداری مسئول رسیدگی به تخلفات ساختمانی از جهت ایمنی و ضوابط شهرداری است. چنانچه هر یک از ساختمان سازان در رابطه با حوزه ساختمانی دچار مسائلی شوند وکیل کمیسیون ماده 100 در گروه وکلای پارسا می تواند بهترین راه چاره های احتمالی را در اختیار موکلان خود قرار دهد. ماده 100 در 11 تبصره تشکیل شده است که هر یک از این تبصره ها مربوط به یکی از تخلفات ساختمانی است.

چنانچه مالکان در هر مرحله از ساختمان سازی تخلفاتی را مرتکب شوند وظیفه این کمیسیون متوقف کردن و اصلاح ساختمان بر اساس ضوابط و قوانین شهرداری است که گاهی منجر به تخریب ساختمان و توقف ساخت می شود اما بیشتر اوقات با پرداخت جریمه ای که معروف به جریمه ماده 100 است می توان پروانه ساخت را از نهاد شهرداری دریافت کرد که انجام این مهم بر عهده گروه وکلای است که بیشترین تجربه را در این زمینه دارند گروه وکلای پارسا بهترین در زمینه مشاوره و وکالت هستند که قادر به حل مسائل حقوقی مربوط به ساختمان هستند. در هر حال عاملان ساخت در مدت زمان فعالیت خود حتی برای یک بار به این کمیسیون انتقال داده می شوند که وجود وکیل آگاه و با مهارت در این زمینه کار را برای ساختمان سازان هموار خواهد کرد. اعضای این کمیسیون از نماینده دادگستری، نماینده فرمانداری، نماینده شورای شهر و نماینده شهرداری تشکیل شده است که نماینده شهرداری حق رای نخواهد داشت.

مسائل مربوط به کمیسیون ماده 100 شهرداری

مسائلی ساختمانی که مربوط به کمیسیون ماده 100 شهرداری است طیف تقریبا گسترده ای دارند. ممکن است گاهی فعالان حیطه ساختمان سازی نیاز به مشاوره و وکالت وکلایی داشته باشند که آنها را در این زمینه راهنمایی نماید. گروه وکلای پارسا با در اختیار گذاشتن وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری که آگاه در مسائل ساختمان سازی است، می توانند در رفع مسائل پیش آمده ساختمان هر ساختمان سازی را راهنمایی نماید. زیرا همانطور که گفته شد گاها این مسائل حقوقی پیچیده شده و نیاز به علم و تجربه وکیل متخصص دارد. اما مسائلی که مربوط به کمیسیون ماده 100 می باشد به شرح زیر است؛

ساخت بنا بدون مجوز، تخلف تراکم اضافی، عدم احداث پارکینگ، عدم رعایت اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی، تغییر کاربری، تخلف مهندس ناظر و تجار به معابر شهری می باشد که هر یک از این موارد از مسائل است که ساختمان سازان با آن روبرو خواهند شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: kulu.ir شناسه مطلب: 1847

به "منظور از وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منظور از وکیل کمیسیون ماده 100 شهرداری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید